عمومی | پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

همایش یکروزه رسانه‌ها و انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌

همایش یکروزه «رسانه‌ها و انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌» با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۶ بهمن ۹۷در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

در این همایش، دو موضوع «قدرت سیاست و رسانه بازخوانی تجربه زیسته ۴۰ ساله انقلاب اسلامی» و «ارزیابی دیپلماسی فرهنگی و رسانه‌ای انقلاب اسلامی در جنوب شرق آسیا» در دو پنل بحث و بررسی می‌شود.

در پنل «قدرت، سیاست و رسانه؛ بازخوانی تجربه زیسته ۴۰ ساله بعد از انقلاب اسلامی» دکتر مهدی محسنیان‌راد(استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق)، دکتر حسن نمکدوست تهرانی(روزنامه‌نگار و پژوهشگر ارتباطات و مدیر مرکز آموزش روزنامه همشهری)، دکتر مسعود کوثری(عضو هیات علمی گروه ارتباطات دانشگاه تهران) و دکتر امیر محبیان(روزنامه‌نگار و پژوهشگر) به واکاوی و تحلیل نحوه تعامل رسانه‌ها و قدرت در ۴۰ سال گذشته می‌پردازند. این پنل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ برگزار می‌شود.


در پنل «ارزیابی دیپلماسی فرهنگی و رسانه‌ای انقلاب اسلامی در جنوب شرق آسیا»، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محسن میری(رئیس بنیاد جامعه المصطفی)، دکتر عباس قنبری باغستان(عضو هیات علمی دانشگاه تهران)، دکتر داود مهرابی(عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سوپراتمان و محمد معروف از کشور اندونزی، به بررسی تاثیرات فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای انقلاب اسلامی ایران در کشورهای جنوب شرق آسیا می‌پردازند. این پنل از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ برگزار می‌شود.

ورود و مشارکت برای عموم پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان آزاد است.