عمومی | دانشگاه رازی

نائب رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران: صنعت نساجی بالاترین ارزش افزوده را در میان تمام صنایع دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی؛ دکتر علیمردان شیبانی در همایش «تبیین نقش صنایع نساجی و تولید پوشاک در اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی در استان کرمانشاه» که امروز سه‌شنبه 15 اسفند1396 به همّت انجمن علمی نساجی دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: پوشاک نیاز ضروری در جوامع است و صنعت نساجی و پوشاک در همه بُرهه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دکتر شیبانی، نسل امروز را نسلی توانا و باانگیزه برای حرکت در مسیر تولید و کار دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در موقعیت جغرافیایی بسیار ویژه‌ای قرار دارد و داشتن 16 کشور همسایه ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات در صنعت پوشاک محسوب می‌شود.

وی اقلیم متنوع آب و هوایی را از مزیت‌های فوق‌العاده کشور و نیز استان کرمانشاه دانست و گفت: برخورداری از منابع خدادادی همچون ذخایر مس، زغال، آلومینیوم و... مزیت‌های کم‌نظیری محسوب می‌شود  و جوانان باید با تکیه‌بر توان و استعداد خود برای توسعه و رونق تولید در کشور تلاش کنند.

نائب رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، با تأکید بر اینکه دولتمردان باید حمایت‌های لازم برای رونق تولید به‌ویژه در صنعت نساجی را به عمل آورند، گفت: صنعت نساجی، بالاترین ارزش افزوده را در میان تمام صنایع دارد و با سرمایه‌گذاری بسیار کمتری فرصت اشتغال‌زایی بالایی را ایجاد می‌کند.

دکتر شیبانی با اشاره به وجود تکنولوژی خوب صنعت نساجی در ایران، گفت: قوانین دست و پاگیر، فعالان صنعت پوشاک و نساجی را با مشکل مواجه نموده است و دولت باید توجه بیشتری برای رفع موانع داشته باشد.

وی کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین را لازمه حضور در عرصه رقابت در صنعت پوشاک دانست و گفت: شانس بزرگی که در صنعت نساجی کشور داریم این است که 98 درصد این صنعت به دست بخش خصوصی اداره می‌شود که بزرگ‌ترین نعمت است.

دکتر شیبانی بر فراهم شدن بسترهای لازم برای رونق صادرات تأکید کرد و گفت: بیکاری نه‌تنها مشکل ایران بلکه معضل تمام دنیاست و باید با تلاش و همت جمعی برای رفع این مشکل تلاش کنیم.