عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

تور رسانه ای سلامت/ارائه خدمات سلامت به جمعیت ۲۵ هزار نفری مهرشهر - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در راستای برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور انعکاس خدمات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حوزه بهداشت و درمان خبرنگاران از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مهرشهر و پایگاه مرکزی اورژانس ۱۱۵ بیرجند در قالب تور رسانه ای سلامت بازدید کردند .

سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مهرشهر در بازدید از این مرکز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این مرکز بهداشتی درمانی به همت خیر محسن ملکی عادلی و دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۰ با زیر بنای ۵۵۰ متر  مربع راه اندازی شده، گفت: پکیج کاملی از خدمات بهداشتی و درمانی در این مرکز ارائه می شود.

دکتر محمد حسین جامی با بیان اینکه این مرکز به جمعیت ۲۵ هزار نفری با ۶۸۲۲ خانوار در مهرشهر خدمات ارائه می دهد، افزود: دو دندان پزشک خانواده و آزاد در این مرکز خدمات ارائه می دهند که در هیچ مرکزی از استان دو دندان پزشک مستقر نیست.

وی به اشاره به فعالیت های مرکز ادامه داد: این مرکز مجری اجرای طرح پزشک خانواده هم می باشد

سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت مهر شهر افزود: با توجه به اینکه بیشتر مراجعین به مرکز،  بیمه روستایی دارند تنها ۳ درصد هزینه ها را پرداخت می کنند و علاوه بر این ۹۰ درصد  خدمات مانند مراقبت از مادر باردار بصورت رایگان به آنها ارائه می شود.

دکتر جامی تصریح کرد: ارائه خدمات متنوع در این مرکز باعث شده تمام گروه های هدف بتوانند از این امکانات استفاده کنند .

وی از ارائه خدمات به  ۱۰۰ الی ۳۰۰ نفر بصورت روزانه خبر داد و بیان کرد: این مرکز در شیفت بعد از ظهر هم بغیر روزهای پنج شنبه و هم چنین در ایام تعطیل سال هم خدمات ارائه می دهد .