عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

توفیق انقلاب اسلامی در فراهم سازی فرصت های برابر آموزشی

در مراسم در مراسم جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عنوان شد

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در مراسم در مراسم جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی یکی از اصلی ترین رهاوردهای انقلاب را ساخت سرمایه انسانی و ایجاد فرصت های برابر تحصیل برای جوانان تمام استان ها و شهرها عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران در مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که امروز ۱۵ بهمن در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: اصلی ترین تغییری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رخ داد و خود منشا تحولات اجتماعی و سیاسی بسیاری شد، ساخت سرمایه انسانی بود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه در بدو پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۱۸۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم که فقط ۲۹ درصدشان خانم بودند، افزود: سال ۵۷ با کمبود محسوس نیروی متخصص در حوزه های کشاورزی، صنعت، پزشکی و غیره مواجه بودیم و بسیاری از متخصصان را از کشورهای دیگر می آوردیم و توان ساخت نیروی انسانی را نداشتیم ولی امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی چهار میلیون دانشجو در تعداد زیادی مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند و فرصت های برابر آموزشی فراهم شده است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای متخصص و دانشگاه ها در تهران تجمیع شده بودند و تعداد دانش آموختگان در استان ها به اندازه انگشتان دست بود که در سال های ابتدایی استقرار نظام جمهوری اسلامی پدیده سهمیه بندی مناطق در پذیرش دانشجو شکل گرفت و امکان تحصیل برابر برای تمام جوانان فراهم شد.

وی افزود: از سوی دیگر امروز به رشد تعداد دانشجویان خانم و افزایش حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی دست یافته ایم و اکنون بیش از ۶۰ درصد دانشجویان ایرانی خانم هستند.

صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در زمان انقلاب اسلامی شکل گرفته و دارای نقش کلیدی در ساخت نیروی انسانی است، گفت: کشور ما دارای سرمایه انسانی خوبی است که باید از آن به خوبی استفاده شود.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام بنیان جوادی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای در سخنانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مسیر حرکت فاطمی شکل گرفته است، عنوان کرد: پدیده انقلاب اسلامی حتی برای ما که مدعی حفظ آن هستیم در حجاب معاصرت است و قدر این نعمت بزرگ را نمی دانیم. امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هشتمین قدرت نظامی، دهمین قدرت سیاسی و هجدهمین قدرت اقتصادی دنیا هستیم ولی بزرگترین کار امام راحل (ره) این بود که انقلاب در درون ما شکل گرفت.

حجت الاسلام بنیان جوادی افزود: حق آمدنی و باطل رفتنی است و ما میراث دار امانتی هستیم که از امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی به ما رسیده و باید آن را به فرزندان خود بدهیم.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین گفت: راه امام خمینی (ره) ابعاد مختلفی داشت و باید به تمام آرمان های ایشان از جمله عدالت اجتماعی، استکبارستیزی، عفاف و غیره توجه کرد. در این راه نباید به داشته هایمان مغرور و از نداشته ها مایوس شویم و باید بدانینم راه ماندگاری ما توکل به خداوند و قدم برداشتن در مسیر حق است.