عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

راه اندازی کمیته درآمدزایی در  دانشگاه فنی و حرفه ای

سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه ای از راه اندازی کمیته درآمدزایی این دانشگاه در راستای تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

غلامرضا زمانی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای با اعلام این خبر هدف از راه اندازی این کمیته را کاهش تاثیرپذیری از نوسانات بودجه عمومی دولت و زمینه سازی برای تحقق استقلال مالی دانشگاه عنوان کرد و گفت: در این زمینه به احصای ظرفیت های قابل استفاده برای افزایش درآمد پرداخته ایم و از روسای مراکز نیز درخواست شده طرح های پیشنهادی خود را ارسال کنند.

سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می توان از طرح هایی چون افزایش پذیرش دانشجو در دوره های شبانه و پردیس، استفاده از ظرفیت ها و فضای آموزشی مازاد و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، فنی و کارگاهی استفاده کرد. همچنین می توان در حوزه کشاورزی به مواردی چون استفاده از اراضی مازاد قابل کشت برای تولید انواع محصولات کشاورزی آبی و دیم، تولید انواع بذرهای اصلاح شده و نیز تولید نهال و بهره برداری از انواع باغات میوه در اراضی مستعد اشاره کرد.

وی همچنین گفت: در حوزه صنایع و بازرگانی نیز دارای ظرفیت های درآمدزایی متعددی از جمله تولید انرژی فتوولتائیک-سولار سیستم، تولید و عرضه انواع البسه و منسوجات و تولید انواع فرش دستباف و عرضه آن هستیم و در حوزه فن آوری و دانش بنیان می توان به مواردی چون ثبت اختراع های دانشگاه و تولید صنعتی و تجاری سازی آن، طراحی، تولید و عرضه اپلیکیشن و طراحی، تولید و عرضه نرم افزار در حوزه های مختلف اشاره کرد. در حوزه املاک، عمران و خدمات نیز می توانیم از تبدیل به احسن املاک و اراضی بلااستفاده، تغییر کاربری تمام یا قسمتی از املاک و اراضی مستعد برای ایجاد ارزش افزوده و احداث مجتمع های خدماتی، رفاهی و تفریحی برای درآمدزایی استفاده کنیم.