عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

هشتاد و ششمین نشست شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در هشتاد و ششمین نشست شورای راهبردی با تاکید بر بهبود کارایی و اثربخشی نیروی انسانی، تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت منابع مالی از برنامه های استراتژیک حوزه سلامت در گیلان است. در این زمینه، رسیدن به ارتقا پایدار منابع مالی، در گرو اصلاح و بهبود منابع انسانی است. در این راستا، استفاده از نوآوری و تکیه بر روش های نوین در آموزش، می تواند مثمرثمر باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای آموزش مجازی برای ۱۳ هزار نفر از کارکنان دانشگاه طی ده ماه اول سال ۹۷ خبر داد و گفت: طی ۱۰ ماه اول سال جاری، ۱۲۵۹ دوره در زمینه آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی، برای کارکنان شاغل در مراکز مختلف دانشگاه برگزار شد.

دکتر یوسف زاده چابک، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی را وابسته به ارتقا فرهنگ سازمانی و توسعه ICT خواند و اظهار داشت: برای افزایش بهره وری، حصارهای ذهنی متولیان امر باید تغییر پیدا کند، البته در این خصوص، اعتماد به مدیران بسیار حایز اهمیت است. وی استفاده از تحلیل ها و داده های آماری را در تصمیم گیری و تصمیم سازی های حوزه منابع انسانی، مهم دانست و افزود: تشکیل کمیته بهره وری نیز جهت بهبود فرایند موجود، باید مورد نظر قرار گیرد.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار روش مناسب و بهبود فرایندها در امور، از مراجعه یک میلیون و ششصد هزار نفر به مراکز درمانی استان، در طی شش ماه اول سال جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با تحلیل درست و به کارگیری روش های نوین و نوآورانه در امر خدمت رسانی، می توان به نتایج بهتری برای اتخاذ تصمیمات درست دست پیدا کرد.

گفتنی است: در هشتاد و ششمین نشست شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۷صبح امروز، با حضور ریاست و صاحبان فرایندها با رویکرد بررسی تحقق اهداف منابع انسانی در حوزه سلامت، در سالن اجلاس دفتر ریاست، برگزار شد و طی آن نقاط ضعف و قوت و فرایند بهبود در حوزه مدیریت منابع انسانی، مورد توجه قرار گرفت.غ/