عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

لزوم فرهنگ‌سازی کرسی‌های نظریه‌پردازی تخصصی در مراکز آموزش عالی

دبیر کمیته کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان بر ضرورت فرهنگ‌سازی کرسی‌های نظریه‌پردازی تخصصی در مراکز آموزش عالی تاکید کرد .

به‌گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی از زاهدان ، علی‌ اکبر طاهری صبح امروز در نخستین جلسه دبیران کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان اظهار کرد: هدف از راه اندازی کرسی های نظریه پردازی تخصصی و ترویجی در استان سیستان و بلوچستان، بسترسازی، ساماندهی و فرهنگ‌سازی در راستای عملیاتی‌کردن کرسی ها در واحدهای آموزشی است .

وی اضافه کرد: همه اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاهی با اولویت رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی می توانند در این کرسی ها نقش آفرینی کرده و برای گفتمان سازی علمی، تقویت فضای عقلانی و بسط فرهنگ گفتگو و نقد در فضای دانشگاه موثر باشند .

دبیر کمیته استانی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره عنوان کرد: از جمله وظایف کمیته دستگاهی استانی، ارائه مشاوره به کمیته مرکزی برای تحقق مناسب تر موضوع، ارائه برنامه های اجرایی در سطح استان و واحد دانشگاهی برای برگزاری کرسی های تخصصی، جهت دهی رساله ها، پایان نامه ها، همایش ها، نشست های تخصصی، طرح های پژوهشی به سمت نظریه پردازی و نوآوری با محور نیازهای دانشگاه و نظام جمهوری اسلامی است .

طاهری یادآور شد: تقویت، تسهیل و نظام مند کردن فرایند برگزاری کرسی ها در سطح واحدهای آموزش عالی استان از دیگر اهداف کمیته دستگاهی استانی است .

وی خاطرنشان کرد:  فرایند برگزاری کرسی های ترویجی در واحدها به این صورت است که ابتدا عنوان و موضوع محقق (عضو هیئت علمی) به شورای واحد ارسال و موضوع پس از بررسی و تایید توسط شورا، به دبیرخانه کرسی ارجاع می شود و پس از تعیین ناقدین براساس موارد مذکور در آیین نامه اقدام به برگزاری کرسی می شود .

دبیر کمیته استانی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره توضیح داد: در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷، تعداد ۱۴ موضوع برای اجرای کرسی ترویجی به دبیرخانه استان ارسال شده که از این تعداد ۱۰ عنوان مصوب و چهار کرسی ترویجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد و ۶ کرسی دیگر در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ برگزار می شود .