عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون بهداشت: توسعه شاخص های بهداشتی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسعه شاخص های بهداشتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

دکتر حمید رضا بهرامی در آیین افتتاح همزمان ۵۴ پروژه بهداشتی، درمانی و خدماتی که به صورت نمادین در مرکز بهداشت شماره ۵ برگزار شد ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۳ خانه بهداشت در استان فعال بود که در حال حاضر به ۷۳۱ خانه بهداشت رسیده است. همچنین تعداد مراکز بهداشتی درمانی از ۵۴ واحد به ۳۲۳ واحد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر مادران باردار ۱۳۷ مورد در هر یک صد هزار تولد زنده بود که این میزان به ۱۸.۸ دهم درصد هزار نفر رسیده است خاطر نشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال ۱۱۱ نفر در یک هزار نفر بود که این میزان در حال حاضر به ۱۸.۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه جایگاه امروز کشور در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی ثمره تلاش و مجاهدت افرادی است که شبانه روز برای خدمت به میهن اسلامی تلاش کردند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به حوزه بهداشت و درمان توجه ای ویژه داشت به گونه ای که در بدو پیروزی انقلاب اسلامی  امید به زندگی در مردان چینی ۹ ماه و درخانم های چینی ۱۳ ماه از ایرانیها بیشتر بود ، بعد از چهل سال چین دومین قدرت اقتصادی است و این درحالی است که خانم های چینی ۱.۵ سال و مردانشان یک سال امید به زندگی آنها از ایرانیان کمتر است.

دکتر بهرامی با بیان اینکه در دوره های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین توجه به حوزه سلامت و  سازندگی در این زمینه در ۵ سال اخیر رخ داد اظهار کرد: برگزاری جشن تکمیل خانه های بهداشتی و ساخت ۶۲  خانه بهداشت جدید در استان، اجرای ۳۰۰ پروژه بهداشتی در قالب تفاهم نامه سه جانبه، بهبود استانداردهای بهداشتی، جذب یک هزار و ۸۰۰ نیروی جدید در قالب برونسپاری، تحول در تنوع خدمات و افزوده شدن کارشناسان تغذیه و روانشناس به تیم های سلامت، رشد شاخص های بهداشتی از جمله خدمات و اقداماتی است که در این دوره انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت خاطر نشان کرد: رشدی که در حوزه بهداشت در این مدت صورت گرفت موجب شده است که در حال حاضر ۷۰ درصد واحدهای بهداشتی در مالکیت دانشگاه باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به  افتتاح ۵۴ پروژه بهداشتی و درمانی و خدماتی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این طرح ها با وسعت ۲۶ هزار و ۸۲۴ متر مربع و ۳۹ میلیارد و ۸۸۵ میلیارد تومان در مناطق مختلف زیر پوشش دانشگاه به بهره برداری رسید.

دکتر بهرامی خاطر نشان کرد: پروژه های بهداشتی که در حال حاضر به بهره برداری رسید در راستای تفاهم نامه سه جانبه اجرا شده است و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز ان اختصاص یافته است.

وی از حمایت های بی دریغ رییس دانشگاه و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از حوزه بهداشت و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در استان قدردانی کرد.

{jcomments on}