عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس دانشگاه: در شش سال اخیر بیشترین خدمات در حوزه سلامت انجام شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: حوزه سلامت در بخش های بهداشتی، درمانی، آموزشی، غذا و دارو، پژوهش و توسعه فضای فیزیکی در چهل سال اخیر تحولات چشمگیری داشته است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امروز حوزه سلامت یکی از بخش های پیشرو و فعال در زمینه خدمات رسانی به مردم ا ست.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در آیین افتتاح همزمان ۵۴ پروژه بهداشتی، درمانی و خدماتی که به صورت نمادین در مرکز بهداشت شماره ۵ برگزار شد ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، افراد زیادی در حوزه سلامت منشاء خیر و برکت زیادی بودند و در طول شش سال گذشته با حمایت دکتر هاشمی وزیر وقت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، خدمات گسترده ای در کل کشور به ویژه استان خراسان رضوی صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بخش های بهداشت، درمان ، اجتماعی شدن سلامت، اولویت قرار دادن موضوع بهداشت و پیشگیری بر درمان، اجرای طرح تحول و نوآوری در آموزش، رسیدگی به مناطق محروم، از جمله خدماتی است که به طور گسترده در شش سال اخیر اجرا شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:  در شش سال اخیر ۳۲۰ هزار متر مربع فضای جدید در مناطق زیر پوشش دانشگاه نوسازی و ساخته شد و ۳۳۰ هزار متر مربع نیز بازسازی وبهسازی شد که این امر تحول چشمگیری را در بهبود شاخص های فضای فیزیکی دانشگاه ایجاد کرد.

دکتر دارابی با بیان اینکه علاوه بر توسعه وبهسازی فضای فیزیکی به زیباسازی محیط های درمانی و بهداشتی نیز توجه شد اظهار کرد: ایجاد محیط های زیبا و شاد موجب ایجاد تقویت روحیه بیماران و ایجاد انگیزه و امید می کند که این امر به شکل مطلوبی در واحدهای زیر پوشش دانشگاه به اجرا در آمده است.

وی تصریح کرد:  در توسعه ،بهسازی و زیباسازی فضاهای زیر پوشش دانشگاه نوعی ساختار شکنی در دانشگاه شکل گرفت و با اولویت قرار دادن رعایت تمامی استانداردهای لازم، بر ابتکار و نواوری در فضاسازی با اولویت قرار دادن ایجاد روحیه و نشاط توجه ویژه ای شد.

دکتر دارابی با تاکید بر موضوع پیشگیری بر درمان تصریح کرد: باید همیشه حوزه بهداشت و پیشگیری در تمامی امور پیشرو باشد و باید تلاش کرد تا ضمن ارتقاء شاخص های بهداشتی، از بروز بیماری های غیر واگیر نیز جلوگیری کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر ثبت خدمات مثبت و ماندگار تاکید کرد و گفت: باید تمامی خدمات و اقداماتی که در این مدت انجام شده است برای انتقال به آیندگان ثبت شود.

{jcomments on}