عمومی | دانشگاه فرهنگیان

بازدید از مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه، روز یکشنبه  مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۷ دکتر سیدصادق نبوی معاون ارتباط با جامعه و همکاری­ های علمی به همراه خانم کارگری کارشناس مسئول ارتباط با جامعه و خانم رستمی رئیس اداره نشریات علمی دانشگاه با هماهنگی قبلی از مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.

در شروع این بازدید علمی جلسه ­ای با آقای دکتر موحدی مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید. در ابتدای جلسه دکتر نبوی با ذکر ماموریت­ های دانشگاه فرهنگیان، هدف از این بازدید را استفاده از تجربیات دو دهه فعالیت دانشگاه شریف در زمینه کارآفرینی و در راستای تاسیس مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فرهنگیان عنوان نموده و خواستار تبادل تجربه میان دو دانشگاه در این زمینه شدند. سپس دکتر موحدی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه، گزارشی از تاسیس مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۷۹ به عنوان اولین مرکز کارآفرینی در کشور و فعالیت­ های انجام شده در این مرکز از آعاز تا کنون ارایه دادند. ایشان افزودند این مرکز از زمان تاسیس، فعالیت های مختلفی را به صورت تحقیقاتی، توسعه سرمایه های انسانی، برگزاری کارگاه های آموزشی­ و برنامه های ترویجی متنوع در دانشگاه صنعتی شریف در حوزه کارآفرینی انجام داده است. رسالت اصلی مرکز را افزایش روحیه کارآفرینی در دانشجویان، استادان و نیز فارغ ­التحصیلان دانشگاه و افزایش سطح معلومات عمومی و تخصصی کسب وکار و استفاده بهینه از قابلیت ها و توانمندی های اعضای جامعه دانشگاه صنعتی شریف جهت توسعه کسب و کار دانش بنیان عنوان نمودند.

بازدید از بخشهای مختلف مرکز کارآفرینی، از جمله شتاب دهنده ­ها، مدرسه اشتغال و ... از دیگر برنامه­ های این بازدید علمی بود.