عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری علمی امضا کردند

دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی  تفاهم نامه همکاری علمی امضا کردند
دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های فی‌مابین و تحقق مرجعیت علمی و توسعه فناوری در امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و برنامه‌ریزی اجرایی آستان قدس رضوی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، این تفاهم نامه که به امضای دکتر علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد و دکتر محمد مهدی¬نژاد نوری معاون علمی آستان قدس رضوی رسید، طرفین را بین همکاری های فی مابین اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه‌های ترویج، گفتمان سازی و توسعه فناوری‌های راهبردی، همکاری در ایجاد و اداره کانون‌های خادمیاری علمی در سطح استان، تبادل اطلاعات و ظرفیت‌های نرم‌افزاری، همکاری در اجرای پروژه‌های منطقه‌ای و استانی در راستای تحقق اهداف بالادستی دانشگاه و آستان قدس رضوی و... متعهد  می سازد.
حوزه‌های اولویت‌دار همکاری میان دانشگاه و آستان قدس شامل زیارت و امور فرهنگی و اجتماعی (محرومیت‌زدایی، تربیت دینی و تبلیغ) ، صیانت و امنیت آستان قدس رضوی، سلامت و فناوری‌های سلامت (بهداشت روان، ورزش، بهداشت محیط، دارو و مهندسی پزشکی)، اقتصاد مقاومتی(کشاورزی، انرژی، صنایع غذایی، صنعت، سوغات زیارت، کارآفرینی)، معماری و هنر اسلامی (ساختمان، سازه) و امور تحقیق و توسعه آستان قدس رضوی در حوزه کشاورزی و منایع طبیعی (کشاورزی، تجهیزات و ماشین آلات، فرآوری محصولات، ...) می باشد.
بنا براین گزارش : به‌منظور انجام بررسی‌های کارشناسی و پیشنهاد سیاست‌ها و سازوکارهای اجرایی و بهره‌گیری از فرصت‌های همکاری میان دانشگاه و آستان قدس رضوی کارگروه‌های اجرایی همکاری در هر یک از۶ حوزه اولویت‌دار تفاهم‌نامه تشکیل می شود.
گفتنی است: مدت تفاهم‌نامه از زمان امضا به مدت سه سال تعیین شده است و با اعلام قبلی یکی از طرفین قابل‌فسخ بوده و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.