رییس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری ویژه چهلمین سال انقلاب از ورود ۲۳ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به مدارس در مهر ۹۸ خبر داد.
به گزارش دانشگاه فرهنگیان به نقل از آموزش وپرورش، حسین خنیفر در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سال انقلاب، در حاشیه نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی در باغ موزه دفاع مقدس و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: ایران کشوری فرهنگی و باستانی است و قبل از ورود اسلام نیز خداپرست بودیم، آموزش همواره در طول تاریخ در ایران وجود داشته و سایر سرزمین ها به مراکز علمی ایران مراجعه و به علم آموزی می پرداختند.
دکتر خنیفر گفت: عباس میرزا، امیرکبیر و حسن رشدیه سه شخصیتی بودند که در طول تاریخ برای آموزش کشور گریستند و قدم هایی را در این زمینه برداشتند، لذا دارالمعلمات در یکصد سال پیش یعنی در سال ۱۲۹۷هجری شمسی تاسیس شد.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با انجام انقلاب فرهنگی به منظور تامین نیروی انسانی موردنیاز، مراکز تربیت معلمان در مناطق مختلف ایجاد شد.
رییس دانشگاه فرهنگیان از جذب ۱۷هزار دانشجو معلم در سال تحصیلی در قالب ماده ۲۸خبر داد و تصریح کرد: تلاش ما این است که از دو روش ماده ۲۸و کنکور سراسری دانشجو معلم جذب کنیم.
وی در بخش پاسخ به سوالات، منابع مالی را یکی از موانع جذب نیروی موردنیاز در آموزش وپرورش دانست و اظهار کرد: در گزینش هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اولویت با نیروهایی است که سابقه معلمی دارند و از صلاحیت های بیشتری برخوردارند.
رییس دانشگاه، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی حاکمیتی و ماموریت گرا برشمرد و خاطرنشان کرد: هرچند آمار جذب دانشجو معلم از دو روش کنکور و ماده ۲۸هنوز قطعی نیست اما آمادگی پذیرش ۳۰تا ۵۰هزار دانشجو معلم در سال جدید راداریم.
وی از تلاش برای یکدست شدن تابلوهای واحدهای دانشگاه های فرهنگیان خبر داد و عنوان کرد: در سال تحصیلی آینده حدود ۲۳هزار دانشجو معلم وارد مدارس خواهند شد ۱۳هزار نفر از طریق ماده ۲۸و ۸تا ۱۰هزار نفر ورودی های کنکوری خواهند بود که در صورت فارغ التحصیل شدن وارد عرصه تعلیم و تربیت می شوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اجرای طرح جامع در آینده، گفت: در آینده به سمتی خواهیم رفت تا هر استان بتواند نیروی موردنیازش را خودش تامین و تربیت کند.
وی با اشاره به مشکلات زیرساخت های مراکز تربیت معلم، اضافه کرد: افزایش ظرفیت مراکز مذکور به معنی افزایش ظرفیت فعلی مراکز نیست بلکه به معنی پر کردن ظرفیت های موجود است.
خنیفر در ادامه خاطرنشان کرد: در جذب معلمان کمیت و کیفیت توامان موردنظر است و سعی می کنیم افراد جذب شده از طریق ماده ۲۸پس از گذراندن دوره های صلاحیت وارد مدارس شوند.