عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه

عزت و استقلال مطالبات اصلی مردم در شکل گیری انقلاب بود

نشست پرسش و پاسخ با موضوع دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه در محل سالن همایش ابن سینا برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی ، حجت الاسلام دکتر حسین صافدل نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در خصوص این کارگاه گفت : تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از رسالت های مهمی است که همه ما باید در راه عملی شدن آن اهتمام داشته باشیم . نخبگان بعنوان قشر تاثیرگذار جامعه باید در فضاهای مباحثه قرار گیرند و بایستی خروجی این جلسات تدوین نقشه های پیشرفت انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها باشد.

همچنین دکتر مهدی بشارت که به عنوان مدرس در این کارگاه حضور داشت مطالبه گری از مسئولان را اصلی مهم در پیشرفت کشور دانست و بیان داشت : مردم در سال ۵۷ از فضای بسته کشور شکایت داشتند و عزت و استقلال مطالبات اصلی جامعه در شکل گیری انقلاب اسلامی بود .

این تحلیل گیر سیاسی با اشاره به نقش محوری مردم در شکل گیری انقلاب اسلامی اظهار داشت : انقلاب اسلامی ایران برخواسته از متن مردم بود و رهبری آگاهانه امام خمینی (ره) باعث ایجاد وحدت و به سرانجام رسیدن خواسته مردم در سال ۵۷ بود .

وی در ادامه چهل سالگی را سن شکوفایی انقلاب قلمداد کرد و افزود : یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این مدت عدم وابستگی به دیگران بوده است و اگر بخواهیم در راه استقلال کشور گام برداریم وظیفه داریم از تولید داخلی و نیروی توانمند ایرانی حمایت کنیم و با ایستادن روی پای خود قله های توسعه را فتح کنیم . خوشبختانه انقلاب اسلامی در طول این چهل سال در بسیاری از عرصه ها توانسته جزو پیشتازان دنیا باشد و در سایه رهبری متفکرانه مقام معظم رهبری این پیشرفت ها روز به روز بیشتر خواهد شد.

بشارت در بخش پایانی سخنان خود نسبت به نفوذ بیگانگان در جامعه بویژه در بین نخبگان بعنوان نکته ای مهم هشدار داد و اضافه کرد : دشمن شاهراه های توسعه کشور را شناسایی کرده است و میداند اگر توان نیروی نخبه ایرانی در مسیر صحیح جریان پیدا کند خواب را از چشم دشمنان خواهد ربود و به همین سبب تمام توان خود را معطوف به دلسرد کردن نخبگان و دور کردن آنها از فضای انقلاب کرده است .

گفتنی است این کارگاه با حضور بیش از ۶۰ نفر از اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و به مدت ۲ ساعت برگزار شد .