عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

قطار پیگیری پروژه‌های بهداشت و درمان به لنده رسید/ یک سفر و ۷ بازدید+تصاویر


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سفرهای شهرستانی خود به شهرستان محروم لنده سفر کرد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات حوزه درمان در این منطقه قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر اورنگ ایلامی در سفری یک روزه به شهرستان لنده، بازدید از پروژه‌های در دست اجرای حوزه بهداشت و درمان و همچنین مراکز مختلف را در دستور کار قرار داد.

در دو سال اخیر عدالت در درمان و بهداشت به عنوان یک اولویت در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت و برای اولین بار در این راستا برنامه‌های مختلفی از جمله تشکیل و راه اندازی کاروان سلامت امید با هدف ارائه خدمات رایگان درمانی و دندانپزشکی به مناطق محروم و روستایی اجرایی شد به گونه‌ای که در ۲۴ ماهه گذشته نزدیک به ۲۰ کاروان عازم مناطق محروم استان شده‌اند.

همچنین با هدف تحقق این مهم اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه به شهرستان‌ها و بخش‌ها به صورت مستمر سفر کرده و بعد از هر بازدید نشست نهایی با هدف بررسی مسائل و مشکلات برگزار می‌شود.

قطار بهبود شاخص‌های بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد این بار به ایستگاه شهرستان محروم لنده رسید تا دکتر اورنگ ایلامی در یک روز پر کار از نزدیک با مسائل و مشکلات این حوزه را بررسی کند.

بازدید سرزده از پایگاه اورژانش ۱۱۵، پروژه در حال ساخت پایگاه سلامت شهری شماره یک، مرکز خدمات جامع سلامت، کلینیک تخصصی، خانه بهداشت موگرمون، نشست با کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده و شورای اداری از جمله برنامه‌های دکتر ایلامی در روز شنبه ۱۳ بهمن ماه بوده است.

مردم‌ مستحق بهترین خدمات هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر ادامه سفرهای شهرستانی با هدف بررسی مشکلات گفت: از روز اول حضورم در دانشگاه دغدغه عدالت در بهداشت و درمان را داشته‌ام و لحظه‌ای نسبت به این مهم غفلت نمی‌کنم.

دکتر اورنگ ایلامی می‌گوید: مردم وفادار به انقلاب اسلامی اعم از شهری و روستایی مستحق بهترین خدمات هستند محروم بودن از خدمات در هیچ منطقه‌ای پذیرفتنی نیست.

وی ابراز کرد: پایگاه سلامت شهری شماره یک لنده با زیربنای ۲۱۰ متر مربع با اعتباری افزون بر ۲۴۷ میلیون تومان در هفته دولت سال ۹۶ آغاز و تا هفته سلامت آینده( اردیبهشت ماه سال ۹۸) به بهره برداری می‌رسد.

دکتر ایلامی با اشاره به اینکه شهرستان لنده ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: ۳ مرکز سلامت، دو پایگاه بهداشتی شهری و ۱۳ خانه بهداشت در این شهرستان فعالیت دارند.

وی از فعالیت ۷ پزشک عمومی و ۱۰ پزشک متخصص در شهرستان لنده خبر داد و گفت: پزشکان متخصص در رشته‌های داخلی، اطفال، ارتوپد، اعصاب و روان، رادیولوئژیست، زنان و بیماری‌های مغز و اعصاب به صورت مقیم و پاره وقت فعالیت دارند.

خوشحالی دکتر ایلامی از راه اندازی مرکز دیالیز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد راه اندازی مرکز دیالیز لنده در اواخر آذرماه امسال اذعان کرد: خوشحالم که دیگر بیماران دیالیزی برای درمان نیاز به مسافرت به سایر شهرها ندارند و در شهر خود خدمات لازم را می‌گیرند.

دکتر ایلامی با اشاره به وجود ۱۲ بیمار کلیوی در شهرستان لنده بیان کرد: مرکز دیالیز با برخورداری از امکانات  درمانی و تجهیزات برای رفاه حال بیماران کلیوی  و درمان به موقع آنها ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بخش دیالیز با خرید ۲ دستگاه دیالیز به مبلغ  ۲۵۰ میلیون تومان و ۲ تخت، به منظور رفاه حال بیماران کلیوی راه اندازی شده است که برنامه افزایش تخت‌ها را نیز در دستور کار داریم.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده احداث می‌شود

دکتر ایلامی احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت را یکی از برنامه‌های در دستور کار عنوان و ابراز کرد: با توجه به اخذ مجوزهای لازم ، امیدوارم بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه توسط بنیاد مشتضعفان باشیم.

وی با تقدیر از خدمات بنیاد مستضعفان در نقاط مختلف کشور خاطر نشان کرد: به طور حتم احداث بیمارستان شهرستان محروم لنده توسط این نهاد انقلابی به عنوان برگ زرینی در عملکرد محرومیت زدایی این بنیاد می‌درخشد.

انتهای پیام/