عمومی | دانشگاه فرهنگیان

برگزاری نخستین جلسه هیئت امناء منتخب مجمع عمومی بنیاد خیرین حامیان دانشگاه فرهنگیان

نخستین جلسه هیئت امناء منتخب مجمع عمومی بنیاد خیرین حامیان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام محمد علی نظام زاد، مهندس علی مراد میر عالی، دکتر محمد رضا امیر حسنخانی، حجت الاسلام عین اله عابدی، مهندس علیقلی حسنی اعظمی و دکتر مهدی احمدی و همراهی دکتر رحیمی و شفیعی مشاور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد ضمن معرفی اعضای اصلی و علی البدل هیئت امناء و ضرورت انتخاب هیئت مدیره؛ رییس و نایب رییس و منشی آن، بر لزوم تشکیل جلسات هیئت امناء هر سه ماه یکبار و در صورت نیاز به جلسه فوق العاده  تشکیل آن با پیشنهاد رییس هیئت امناءجلسه اشاره کرد.

در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون ساختار و مسائل مورد نیاز بنیاد خیرین حامی دانشگاه  مقرر شد: مبلغی به عنوان آورده هیئت امنائ برای آغاز حرکت این بنیاد اختصاص یابد همچنین فضایی نیز به عنوان محل استقرار بنیاد حامیان دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی: تشکیل بنیاد خیرین برای حمایت از پرورش معلم تراز انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین عابدی عضو هیئت امناء خیرین و مشاور رییس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در امر تعلیم و تربیت و عبور از کمیت ها به سمت کیفیت، گفت: امروز دنیا از کمیت عبور کرده و به کیفیت می پردازد و توجه خود را به تربیت اجتماعی دانش آموزان و ایجاد استاندارد و کیفیت کلاس معطوف کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش خودباوری، فرهنگ کار گروهی و رقم زدن پیروزی پس از شکست باید از آموزش و پرورش آغاز شود، خاطر نشان کرد: ما برای این امر امکانات لازم، متون مناسب و معلم نداریم و باید در این خصوص ریشه یابی و آسیب شناسی صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی، با تاکید بر لزوم داشتن برنامه های بلند مدت برای حصول نتیجه و رسیدن به اهداف، افزود: سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش می تواند، نتایج مطلوب در تمام زمینه ها از جمله دانشگاه و عرصه های ورزشی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر بنیاد خیرین تشکیل شده  برای حمایت از پرورش معلم تراز انقلاب اسلامی است که نسل آینده را برای حضور خودباورانه و پیروزمندانه در عرصه های بین المللی پرورش دهد.

عضو هیئت امناء خیرین با اشاره بر اهمیت بنیاد و لزوم تبیین اولویت ها و برنامه ریزی اهداف و نیازها در هیئت امناء مجمع خیرین، ابراز امیدواری کرد: گام های خیر حامیان دانشگاه به عنوان هیئت امناء بتواند در کیفی سازی آموزش و پرورش و نیروی انسانی کمک کند.

مشاور رییس دانشگاه در ادامه بر لزوم ایجاد ۳۱ شعبه بنیاد در سراسر کشور، متناسب با فضای استان ها و نیازهای دانشگاه تاکید کرد.

دکتر رحیمی: تشکیل این بنیاد برای تاثیرگذاری در تربیت نسلی فرهیخته، علمی، متعهد و متخصص دبیران در سراسر کشور

در ادامه دکتر رحیمی مشاور وزیر آموزش و پرورش، بحث خیرین در فضای دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی که محصول و خروجی ویژه ای برای تربیت  نسل های آینده دارد را مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: در مقطع زمانی که مراکز تربیت معلم نیز تعطیل شد، نقصان و خلاء هایی که حادث شده بر فضای آموزش و پرورش و تربیت دبیران به مراتب بیش تر از هر دوره ای دیگر بود.

دکتر رحیمی ورود خیرین در بحث دانشگاه فرهنگیان در همه استان ها را بسیار موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: تشکیل این بنیاد در تربیت نسلی فرهیخته، علمی، متعهد و متخصص دبیران در سراسر کشور مفید به فایده باشد.

وی در پایان بر حمایت همه جانبه آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان به عنوان مجموعه ای علمی و متعهد تاکید کرد.

حسنی اعظمی: ضرورت کسب مهارت علاوه بر تحصیل و آموزش تئوری

همچنین حسنی اعظمی دیگر منتخب مجمع در هیئت امناء بنیاد، با اشاره به اهمیت توجه به کیفیت در نظام های آموزشی در کشورهای جهان، خاطر نشان کرد: در نظام های اموزشی دنیا علاوه بر تاکید بر حضور معلم شایسته در کلاس های درس؛ روانشناسانی نیز برای بررسی مسائل دانش آموزان حضور دارند.

وی بر ضرورت کسب مهارت علاوه بر تحصیل و آموزش تئوری تاکید کرد و گفت: مسئولیت پذیر کردن دانش آموزان و آموزش همراه با کارورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

دارابیان: اهمیت حضور همه تخصص ها در هئیت مدیره بنیاد

پیمان دارابیان عضو البدل هیئت امناء نیز بر ضرورت توجه به تخصص افراد و حضور همه تخصص ها در هئیت مدیره بنیاد و ایجاد کمیته های مختلف برای پیش برد اهداف تاکید کرد.

میرعالی:جایگاه اصلی هر کشور باید معلم و حرفه معلمین باشد

میرعالیمدیر عامل مجتمع کوروش با تاکید بر اهمیت رسالت دانشگاه فرهنگیان بر ضرورت معرفی جایگاه تربیت معلم در جامعه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اگر هزار مدرسه ساخته شود اما معلم باشد مثمر ثمر نخواهد بود، افزود: جایگاه اصلی هر کشور باید معلم و حرفه معلمین باشد.

وی انجام کار خیر را نعمتو لطف خدادادی دانست که نصیب هرکسی نمی شود و افزود: اگر به فکر فرزندانمان هستیم و کاری کنیم که برای انان اثرگذار باشد، باید به دانشگاه فرهنگیان بپردازیم.

میرعالی، در پایان بر حضور حداکثری اعضاء بنیاد خیرین در برگزاری جلسات تاکید کرد.

شفیعی: دانشگاه فرهنگیان قدرتمند را سرمایه ای ارزشمند برای کشور

شفیعی مشاور وزیر در حوزه پارلمانی با اشاره به جمعیت معلمان و دانش اموزان کشور بر قرار گرفتن اموزش و پرورش دراولویت نخست کشور  و استفاده از تمام ظرفیت ها در این راستا تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت خیرین از تعلیم و تربیت کشور، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید به صورت ملی مدیریت شود.

شفیعی داشتن دانشگاه فرهنگیان قدرتمند را سرمایه ای ارزشمند برای کشور برشمرد.

وی با اشاره بر اهمیت حفظ و تقویت انگیزه رتبه های برتری که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شدند، ابراز امیدواری کرد: تمامی دانشجو معلمان با عشق  علاقه به معلمی این رسالت بزرگ را برگزیده باشند تا بتوان شاهد تربیت انسان های برجسته در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در کنار ساختمان ها به حوزه محتوایی معلمان نیز باید پرداخت، گفت: امیدواریم با کمک خیرین بتوان بر غنای تربیت معلم افزود.

حجت الاسلام و المسلمین نظام زاده: پایه گذاری این بنیاد بر مبنای ابتکار، تدبیر و دلسوزی

حجت الاسلام و المسلمین نظام زاده نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امور دانشجویان و اساتید شرق آسیا و اقیانوسیه با بیان اینکه کمتر نهاد خیریه ای در حوزه آموزش (ابتدایی، متوسطه و عالی) فعال است خاطر نشان کرد: نیازهای مادی قابل مشاهده هستند و افراد بسیاری داوطلب کمک، اما نیازهای معنوی غیر فیزیکی که اثرگذاری بالایی نیز دارد متصدی و متولی کمتری دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی مدارس را کارخانه انسان سازی دانست و افزود: در کارخانه با مواد اولیه مشخص، محصول و خروجی یکسان است اما انسان ها در تمامی ابعاد: ظاهری، روحیه و گرایش متفاوت هستند، و آموزش و تربیت آنان کاری دشوار  است.

حجت الاسلام و المسلمین نظام زاده بهترین کلاس را کلاس یک نفره دانست، تصریح کرد: هر فردی نسخه ویژه ای دارد و باید برای آموزش به روحیه، درون و معنای افراد توجه کرد.

وی با بیان اینکه دستی که به سوی ما دراز می شود یک نعمت و دست خدا است، گفت: صدقه اول به دست خدا می رسد، تنها توانایی مالی نجات بخش نیست بلکه هر کاری که در این عرصه انجام شود میتواند برای جامعه موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نظام زاده با بیان اینکه به معلمان نیز به مانند قضات باید چک سفید امضاء داد، اظهار کرد: معلم نباید دغدغه ای بجز دغدغه تدریس داشته باشد، معلمی اثر گذار است که تامین باشد.

وی تمام هزینه ها برای تربیت معلم، آموزش عالی و آموزش و پرورش را سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: هزینه برای تربیت معلم سرمایه گذاری برای نهادی است که تربیت نیروهایی را به عهده دارد که نسل آینده کشور را پرورش می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین نظام زاده وجود نابسامنی ها را متاثر از تربیت نامطلوب و اداره نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و افزود: همه خیرات به درست اموزش دادن و تربیت کردن بر می گردد.

وی پایه گذاری این بنیاد بر مبنای ابتکار، تدبیر و دلسوزی دانست و ابراز امیدواری کرد: با حضور جدی در جلسات و با تدبیر این امر خیر را به سرانجام برسانیم تا منشا خیر و برکات باشد.

امیر حسنخانی: تاکید بر درک جایگاه مهم تربیت معلم در میان مسئولان و مردم

امیر حسنخانی با بیان اینکه اگر مدیریت دچار مشکل باشد به دلیل این است که اموزش و پرورش و تربیت معلم فراموش شده است، گفت: اگر آموزش و پرورش نیرویی درست و محکم تربیت کند، به طور حتم مشکلی نداریم.

وی با اشاره به امکانات کم اعضای هیئت علمی نسبت به اعضای دیگر دانشگاه ها بر لزوم توجه به اساتید دانشگاه فرهنگیان که تربیت کنندگان معلمان هستند و درک جایگاه مهم تربیت معلم در میان مسئولان و مردم تاکید کرد.

امیر حسنخانی با بیان اینکه پدر و معلم الگو های دانش آموزان هستند خاطر نشان کرد:  اگر معلم را تخریب کنیم دانش آموز را از بین برده ایم.

وی ۵۰ درصد کار خیر را در راه افتادن آن دانست و افزود: مابقی آن را خدا کمک می کند هر کدام از این قطار  پیاده شویم این قطار به مسیر خود ادامه خواهد داد.

امیر حسنخانی تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به تربیت معلم را بستری برای بیان ایده ها و حرکت در این عرصه برشمرد و گفت: توجه ایشان به تربیت معلم چیزی جزء ارزش گذاشتن برای آموزش، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان نیست.