عمومی | دانشگاه کردستان

رئیس دانشکده علوم‌پایه و فنی-مهندسی بیجار: دستیابی به دانش فناوری اثربخش از اهداف دانشکده علوم‌پایه و فنی-مهندسی بیجار است

رئیس دانشکده علوم‌پایه و فنی-مهندسی بیجار گفت: از اهداف این دانشکده در سال‌های آتی می‌توان به احراز جایگاه علمی شایسته برخورداری از اساتید متخصص و فرهیخته و نخبه، دستیابی به دانش فناوری اثربخش متناسب با نیازهای کشور اشاره کرد.
علی مرادیان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی در رابطه با دانشکده علوم‌پایه و فنی-مهندسی بیجار، اظهار داشت:  دانشکده بیجار در زمینی به مساحت ۵۷ هزار متر مربع و در ساختمانی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهر بیجار مشغول به فعالیت است.
رئیس دانشکده علوم‌پایه و فنی-مهندسی بیجار با اشاره به اینکه این دانشکده به عنوان یکی از دانشکده­های اقماری دانشگاه کردستان محسوب میشود، تصریح کرد: این دانشکده در مهر ماه ۱۳۹۳ با پذیرش ۳۰ نفر دانشجو در رشته­های کارشناسی آمار و کارشناسی علوم کامپیوتر و در بهمن ۱۳۹۳ با پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ارشد فیزیک شروع بکار کرد.
مرادیان با اشاره به آمار دانشجویان دانشکده علوم پایه و فنی بیجار، افزود: اکنون این دانشکده ۱۵۰ نفر دانشجو در رشته­های کارشناسی آمار، کارشناسی علوم کامپیوتر و مهندسی عمران و کارشناسی ارشد فیزیک دارد.
به گفته  رئیس دانشکده علوم‌پایه و فنی-مهندسی بیجار، این دانشکده حدود ۲۴ نفر فارغ التحصیل در رشته­های آمار و علوم کامپیوتر و ۵ نفر کارشناسی ارشد فیزیک را در کارنامه خود دارد.
وی اظهار داشت: دانشگاه تعداد ۵ نفر هیات علمی بصورت پیمانی در رشته­های فیزیک، کامپیوتر، آمار و ریاضی جذب کرده و در حال جذب یک نفر دیگر بصورت پیمانی در رشته عمران است.
مرادیان با اشاره به امکانات فیزیکی دانشکده علوم‌پایه و فنی-مهندسی بیجار اذعان کرد: یک آزمایشگاه فیزیک ۱ و ۲، سایت کامپیوتر برای کاربران و یک کارگاه تخصصی کامپیوتر، سالن ۱۸۵ نفری آمفی تاتر، کتابخانه­ای به مساحت ۱۴۰ متر مربع و نیز در حال تجهیز کارگاه عمران این دانشکده هستیم.
وی در پایان اظهار داشت: از اهداف این دانشکده در سال‌های آتی می‌توان به احراز جایگاه علمی شایسته برخورداری از اساتید متخصص و فرهیخته و نخبه، دستیابی به دانش فناوری اثربخش متناسب با نیازهای کشور اشاره کرد.