عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

جایگاه دوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سیستم جامع تصاویر دیجیتال پزشکی "Enterprise pacs " - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳

دانشگاه علوم پزشکی جهرم توانست بعد از شیراز رتبه دوم کشوری در سیستم جامع تصاویر دیجیتال را در بستر سازی، بهینه سازی و تجهیزات را بدست آورد که با راه اندازی این سیستم نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان در ظهور تصاویر پزشکی مراکز درمانی و آموزشی این دانشگاه صرفه جویی شود.

دکتر مهدی مصلی نژاد معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: "pacs" یک سیستم دریافت، ذخیره و ارسال تصاویر دیجیتال پزشکی است که باعث می شود پزشکان دسترسی راحت به تصاویر رادیولوژی، ام آر آی، سی تی اسکن و رادیوگرافی داشته باشند و اطلاعات با اطمینان در آن ذخیره گردد.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان مطهری و کلینیک هنری با همدیگر و بیمارستان پیمانیه و کلینیک امام رضا (ع) دارای سیستم pacs جداگانه هستند که تصاویر دیجیتال پزشکی در آنجا ذخیره می شوند و پزشکان به راحتی می توانند به تصاویر دسترسی داشته و در هر جایی که باشند آن را مشاهده کنند.

وی در ادامه افزود: پردیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم دارای سیستم جامع تصاویر دیجیتال"interpris pacs" است که تمام تصاویر دیجیتال پزشکی ذخیره شده مراکز درمانی، آموزشی و کلینیک های جهرم برای اطمینان و عدم مخدوش تصاویر در این سیستم جامع interpris pacs این دانشگاه ذخیره و آرشیو می شود.


محمد حسن موحد پور مدیر مرکز تصویر برداری کلینیک هنری دانشگاه، کاهش هزینه های اقتصادی در ظهور و ثبوت تصاویر، کاهش زمان تشخیص بیماری و درمان، افزایش دقت و سرعت گردش کاری، مشاهده تصاویر بدون محدودیت مرزی و جغرافیایی و شکل گیری شبکه ارتباطی پزشکان و مشاوره پزشکی از راه دور را از محاسن راه اندازی سیستم (pacs) دانست.

وی بیان کرد: اجرای عملیاتی پروژه پکس از سال ۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی جهرم آغاز شد و پروژه از ابتدای سال ۹۵ تا پایان سال ۹۶ تکمیل یافت.

وی عنوان کرد: خدمات الکترونیکی تصاویر دیجیتال پزشکی این دانشگاه با استفاده از نرم افزار پکس جامع INFINITT که رتبه دوم جهانی از لحاظ کیفیت در
سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را بدست آورده انجام می شود.

وی در ادامه افزود: از برنامه های آتی دانشگاه اتصال سیستم پکس شهرستان های هم جوار به دانشگاه علوم پزشکی جهرم و دسترسی بیمار به تصاویر دیجیتال پزشکی خود از طریق سیستم pacs و مشاهده گزارشات پزشک مربوطه است.