عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

قطعا تا پایان سال ۹۸ مشکلی در تامین داروهای بیماران در کشور وجود نخواهد داشت

سرپرست وزارت بهداشت گفت: بر اساس گزارش هایی که داریم مشکل عمده ای در تهیه و تامین داروهای بیماران خاص و صعب العلاج وجود ندارد البته ممکن است در برخی موارد به دلیل مشکلات حمل و نقل یا گمرک، در تحویل داروهای این بیماران تاخیر به وجود آمده باشد اما در حال حاضر در مورد هیچ داروی اساسی و حیاتی برای مردم تا پایان سال آینده مشکلی نخواهیم داشت .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر سعید نمکی در حاشیه افتتاح کلینیک دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: با ستاد ویژه ای که در وزارت بهداشت تشکیل شده، مردم هیچ نگرانی نداشته باشند و قطعا تا پایان سال ۹۸ مشکلی در تامین داروهای بیماران در کشور وجود نخواهد داشت .

وی تصریح کرد: پروژه های بهداشتی و درمانی که در سال آینده افتتاح می شود را با سرعت تکمیل می کنیم و پروژه هایی که در سال ۹۹ به بهره برداری می رسند را در مرحله دوم تخصیص اعتبار می گذاریم .

دکتر نمکی با بیان اینکه در کشور مشکل کمبود تخت بیمارستانی نداریم، افزود: توزیع تخت های بیمارستانی در کشور عادلانه نیست و در مناطقی از کشور، تعداد تخت های بیمارستانی زیاد و در برخی مناطق، اندک است و با چند مکانیزم، این مشکلات را حل می کنیم  که این مکانیزم ها، یکی حضور دولت در تکمیل پروژه های نیمه تمام بیمارستانی، ورود بخش خصوصی با ارائه تسهیلات ویژه و استفاده از ظرفیت خیرین سلامت است .

سرپرست وزارت بهداشت در پایان ضمن تقدیر از خیرین سلامت به دلیل مشارکت در توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: با کمک خیرین سلامت، ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در کشور در حال ساخت است، همچنین خیرین در تهیه دارو و کمک به بیماران، کمک های بسیار موثری می کنند.