عمومی | پژوهشگاه علوم ورزشی

دومین دوره بین‌المللی اصول طراحی بازی‌های حرکتی و ورزش‌های متناسب رشدی کودکان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی، این دوره آموزشی باهدف دانش‌افزایی مربیان و علاقه‌مندان به حوزه فعالیت بدنی، بازی و ورزش کودکان زیر سنین پیش‌دبستانی که توسط پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، انجمن بین‌المللی بازی و مشارکت فعالانه انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان فدراسیون ورزش‌های همگانی، سازمان بهزیستی کشور و دیگر نهادهای مرتبط از 9 تا 11 اسفند در تهران برگزار شد .

در روز اول این دوره که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد در آیین گشایش پس از پخش کلام‌الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، پیام تصویری رئیس انجمن بین‌المللی بازی برای دوره پخش شد. سپس دکتر امین غلامی، مدیر دوره در خصوص کلیات و برنامه‌های دوره توضیحاتی ارائه داد. سپس گروهی از کودکان باستانی‌کار زیر 9 سال به اجرا و معرفی حرکات ورزشی و مهارتی این ورزش پرداختند که موردتوجه حاضرین قرار گرفت. علاقه‌مندانی از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان نیز در این دوره شرکت داشتند .
در ادامه، سخنرانی دومنیک چیکوئت، رئیس آکادمی مهارت‌های حرکتی سوئیس در خصوص اصول طراحی برنامه‌های بازی حرکتی کودکان در سویس انجام شد .
همچنین کارگاه اصول اساسی طراحی تمرینات بازی و ورزش کودکان، توسط دکتر فرهاد قدیری، بازی‌های اصلاحی توسط دکتر حامد عباسی و کارگاه تمرینات بازی و ورزش کودکان خاص توسط دکتر علی کاشی ارائه شد .


دومین روز برگزاری این دوره باکلاس‌های عملی در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور گروهی از کودک 3 تا 5 ساله دنبال و آموزش تمرینات بازی و ورزش کودکان 3 تا 8 سال توسط دومنیک چیکوئت، آموزش بازی‌های گروهی ویژه و خلاقانه با ابزارهای ساده برای کودکان 3 تا 6 سال توسط محسن محمدی پناه،بازی و خلاقیت توسط مهرداد نظام آبادی و آموزش شیوه برگزاری فستیوال‌های بازی‌های حرکتی موضوعی توسط دکتر امین غلامی ارائه شد .
و در روز سوم شرکت‌کنندگان ابتدا از دو مرکز معتبر فعال در حوزه بازی و ورزش کودکان در تهران بازدید کردند و درنهایت مراسم اهدای گواهینامه و جمع‌بندی دوره انجام شد. در انتهای جشنواره بازی‌های مینی المپیک برای 50 کودک برگزار شد که در آن کودکان در ایستگاه‌های مختلف بازی زیر نظر مربی فعالیت می‌کردند و در خاتمه به‌تمامی آن‌ها لوح یادبود و مدال طلایی‌رنگ اهدا شد. گفتنی است سومین دوره در اردیبهشت 97 در تهران برگزار خواهد شد .