عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

تاکید رئیس دانشگاه بر ضرورت همراهی مدیران با روابط عمومی واحدهای تابعه - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در سومین روز از بهمن چهلمین طلیعه فجر انقلاب اسلامی ایران، نشست همکاران روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه با دکتر محمد دهقانی رئیس دانشگاه در مجتمع فرهنگی رفاهی سلامت برگزار شد.
رئیس دانشگاه در این نشست با اشاره به گستردگی مجموعه تحت پوشش دانشگاه که باید خدمات متعددی در حوزه های بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش و ... ارائه بدهد گفت: ما نسبت به تک تک افراد استان وظایف مستقیم و غیرمستقیم بهداشتی درمانی داریم

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه تامین سلامت شبانه روزی مردم استان کاری بسیار بزرگ است اضافه کرد: برای ارائه خدمات در عرصه سلامت هیچ فاکتوری از جمله سن، جنس، فعال بودن و... مهم نیست و ما به تمام کسانی که حیات دارند خدمات ارائه می دهیم

وی با اظهار اینکه دانشگاه علوم پزشکی در خدمت به جامعه پیشرو است خاطرنشان کرد: اهمیت انعکاس فعالیت های چنین دستگاهی بی شک چند برابر است و جایگاه روابط عمومی آن بسیار متفاوت تر از سایر سازمان ها و ادارات می باشد

رئیس دانشگاه با بیان اینکه روابط عمومی هنری تخصصی است که می بایست تمام ابعاد آن منجمله تبلیغات، مخاطب شناسی و... مدنظر قرار بگیرد اضافه کرد: همکاران روابط عمومی در سطح استان، به دلیل تعهد سازمانی و توجه به جامعه هدف فراتر از وظیفه ای که دارند، کار و از خودگذشتگی می کنند.

دکتر دهقانی با اظهار اینکه در چند سال اخیر سلامت برای اولین بار در کشور اولویت اول نظام قرار گرفت گفت: طرح تحول نظام سلامت مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به عدم نگاه منصفانه به طرح تحول سلامت در سطح کشور گفت: این طرح خدمات ارزشمندی به جامعه به ویژه در استان های محروم داشته و مردم از این طرح بیشتر بهره مند شده اند.

رئیس دانشگاه با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از این طرح در دیدار با هیئت وزیران و سفارش به انعکاس خدمات آن گفت: اگر خدماتی که ارائه می شود، اطلاع رسانی مناسب نداشته باشد، قسمت مهمی از آن ابتر می ماند.

دکتر دهقانی با بیان اینکه در تجارت هم ممکن است نیمی از سرمایه خرج تبلیغات شود افزود: تبلیغات نقش مهمی در معرفی و فروش کالا دارد و اگر فردی ریالی برای تبلیغات هزینه کند می داند چند ریال سود حاصل آن خواهد بود.

وی با اشاره به بازنگری چارت دانشگاه و مشکلات روابط عمومی در این چارت گفت: حل این مشکلات زمان بر است.

رئیس دانشگاه با توصیه اکید بر ضرورت همراهی، همدلی و همکاری مدیران حوزه های مختلف با روابط عمومی افزود: اگر مدیران درک درستی از جایگاه روابط عمومی نداشته باشند، کارهای این حوزه دچار چالش و اختلال می شود.

دکتر دهقانی با اشاره به برنامه هایی که روابط عمومی دانشگاه برای ارتقاء جایگاه آن برنامه ریزی کرده است از زحمات همکاران روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه قدردانی کرد و گفت: هنرمندانه و با خلاقیت بیشتر فعالیت های دانشگاه در حوزه های مختلف را اطلاع رسانی کنید

وی با بیان اینکه معنی آیه قرآنی وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ را بارها در زندگی تجربه کرده ام افزود: همه ما نیز این درک را داشته ایم که گاهی نمی دانیم از کجا و برای چی روزی به ما رسید ولی خداوند برای ما کافی است و اگر جایی کار خوبی انجام بدهیم خداوند چند برابر آن را عطا می کند.

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته ایم گفت: در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم و تلاش تمام استکبار بر این است که کشور را دچار مشکل کنند.

دکتر دهقانی با بیان اینکه ما به عنوان سربازان این نظام مقدس اسلامی وظیفه داریم برای پیشرفت و رشد آن هرکاری که در توان داریم انجام دهیم افزود: امیدوارم خدمت به مردم را جدی تر ادامه بدهیم

گفتنی است پیش از صحبت های رئیس دانشگاه، همکاران روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه به بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.