عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

بازدید گروه ارزیاب اعتباربخشی وزارت بهداشت از بیمارستان رازی - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰

به گزارش روابط عمومی بیمارستان رازی، تیم ارزیاب اعتباربخشی وزارت بهداشت از مرکز آموزشی درمانی پژوهشی رازی بازدید کردند.
در آغاز این ارزیابی جلسه ای در سالن کنفرانس بیمارستان رازی با حضور تیم ارزیابی اعتباربخشی ،مدیر درمان دانشگاه ،ریاست و جمعی از مسئولین بیمارستان برگزارشد.

در این جلسه دکترغلامرضا ارجمندی مدیریت درمان دانشگاه ضمن ابراز تشکر از حضور گروه ارزیاب به بیان معرفی بیمارستان رازی ،مواردی همچون ظرفیت اولیه و نهایی بیمارستان و همچنین بخش های فعال کلینیک و پاراکلینیک بیمارستان پرداخت .
دکتر سید محمد موسوی میرزایی سرپرست بیمارستان رازی نیز با اظهار اینکه بیمارستان رازی به طور کامل تکمیل نشده است و در شرایطی بیمارستان به سمت اعتبارسنجی پیش رفته که همزمان در دوفاز ساخت و اجرا بوده گفت: ممکن است تمامی شرایط ما ایده آل نباشد اما تمام تلاش بنده و همکارانم برای رسیدن به این مهم بوده است.

دکتر جوانمرد مدیر بیمارستان با اشاره مشکلات موجود به روند ساخت بیمارستان از سال ۸۵ پرداخت و گفت:  ساخت و تجهیز بیمارستان رازی از مرداد ماه سال ۱۳۹۵ از سرگرفته شد و افتتاح بیمارستان نیز در اسفند ۹۵ با حضور وزیر وقت بهداشت و انجام اولین عمل جراحی مغز و اعصاب صورت گرفت.

دکتر فاطمه سلطان ناظم سرارزیاب تیم اعتبار بخشی با بیان اینکه ملاک ما برای ارزیابی سنجه ها و مستنداتی که در اختیار همکاران است تاکید کرد: امتیاز دهی بر اساس انجام فعالیت و تلاشی ست که همکاران برای رسیدن به سنجه انجام داده اند ،در نتیجه جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

در ادامه جلسه گروه ارزیابی متشکل از خانم دکتر ناظم به عنوان سر ارزیاب تیم، دکتر زهرا محمدی ودکتر حاتم مراد و تیم مدیریت اجرایی بیمارستان رازی  پس از یک بازدید عمومی و آشنایی با فضای بیمارستان با حضور در بخشهای مختلف رسما کار ارزیابی خود را آغاز کردند

گفتنی است در طی ارزیابی، محور های کلی مدیریت و رهبری،مراقبت ودرمان، مدیریت خدمات پرستاری، مدیریت دارو و تجهیزات، پیشگیری وبهداشت، مدیریت خدمات پاراکلینیک، رعایت حقوق گیرنده خدمت و... مورد سنجش و ارزیابی قرار دادند و در خصوص سنجه های اعتبار بخشی مستندات ,مشاهده ها و مصاحبه های خود را با پرسنل ثبت کردند.

برگزاری جلسه اختتامیه ارزیابی بیرونی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه

دکتر سید مرتضی وجدان معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه که رئیس سابق بوده با بیان تاریخچه تاسیس بیمارستان و چگونگی راه اندازی بیمارستان و مشکلات موجود در زمان تاسیس بیمارستان گفت: ما توانستیم با کمک و تلاش تمامی پرسنل این مسیر دشوار را پشت سر بزاریم و در پایان از زحمات و تلاش شبانه روزی تمامی پرسنل تقدیر و تشکر کرد.
دکتر ناظم به عنوان سرارزیاب ضمن ابراز خرسندی از انگیزه و تلاش پرسنل برای رسیدن به سطح بالایی از سنجه ها ،ابراز امیدواری کرد که در آینده بیمارستان رتبه خوبی را بدست خواهد آورد و ما شاهد پیشرفت های خوبی خواهیم بود.

وی بیان کرد بنده با توجه به مصاحبه های انجام شده از بیماران بیمارستان در مورد تمامی گروه ها بالینی ،خدمات و... بیمارستان از سطح رضایت مندی خوبی برخوردار است

دکتر ناظم با بیان اینکه پیشرفت کار و آماده سازی زیر ساخت های لازم در بیمارستان در سطح خوبی ست اظافه کرد با نظارت مدیران روند پیشرفت ادامه خواهد داشت و آینده ای روشن براساس اهداف و چشم انداز روبروی بیمارستان است.

سپس هر یک از ارزیاب ها به بیان تقطه نظرات خود در این ارزیابی دو روزه بیمارستان پرداختند.