عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

بودجه دانشگاه فنی با اهداف برنامه ششم توسعه همخوانی ندارد

معاون اداری مالی دانشگاه فنی کشور:

معاون اداری مالی دانشگاه فنی حرفه ای کشور ضمن اشاره به عدم همخوانی بودجه این دانشگاه با اهداف برنامه ششم توسعه گفت: سرانه دریافتی دانشگاه فنی کمتر از ۵۰ درصد مابقی دانشگاه ها است.

غلامرضا زمانی در حاشیه سفر خود به کاشان گفت، با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور دانشگاهی مهارت محور است، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای به دلیل تاکید بر مهارت آموزی دانشگاهی منحصر به فرد محسوب می شود و بر همین اساس سعی می شود تا دانشجویانی تخبه و با مهارت تربیت کند که به سرعت جذب بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانشجویان مهارت محور باشند، افزود: بروزرسانی تجهیزات و کارگاه ها از جمله وظایفی است که بر عهده دولت گذاشته شده است در حالی که این دانشگاه بالغ بر ۱۷۰ هزار دانشجو را در خود جای داده و ۱۷۳ مرکز در سطح کشور دارد.

معاون اداری مالی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه بودجه های درنظر گرفته شده باید در سطح مهارت آموزی دیده شود، ابراز داشت: با توجه به بودجه سال آینده دانشگاه فنی و حرفه ای بیم آن داریم تا این دانشگاه از مهارت محوری به آموزش محوری تغییر رویه بدهد که این موضوع برخلاف اهداف  برنامه ششم توسعه است.

وی از تخصیص ۲۷ میلیارد تومان ویژه تجهیزات دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای در سطح کشور خبر داد و ابراز داشت: اعتبارات جاری این دانشگاه نیز ۷۵۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که این میزان یک سوم حداقل بودجه جاری برای یک واحد آموزشی است.

وی عدم تعریف دانشگاه فنی و حرفه ای در ذیل دفتر آموزش عالی در نظام بودجه ریزی کشور را دلیل عدم تخصیص بودجه واقعی به این دانشگاه دانست و گفت: سرانه ای که در سال ۹۸ این دانشگاه از دولت دریافت می کند کمتر از ۵۰ درصد سایر دانشگاه ها بوده و میزان بودجه فرهنگی سایر دانشگاه ها نیز نسبت به دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۴ برابر است./ خبرگزاری مهر