عمومی | دانشگاه مراغه

دانشگاه مراغه با ۲ سرآمد علمی در لیست ۱۰ موسسه آموزشی و پژوهشی کشور


به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه، از ۱۲۴ موسسه آموزش عالی و پژوهشی کشور به همراه ۳۰۰ واحد دانشگاه آزاد، دانشگاه مراغه در لیست ۱۰ موسسه‌ای که دارای ۲ سرآمد علمی است، قرار داده شده است.
طبق اعلام دبیر فدراسیون سرآمدان علمی کشور، تنها ۳۳ موسسه دارای سرآمد علمی می‌باشند که از این ۳۳ موسسه، تنها ۵ موسسه دارای بیش از ۲ سرآمد علمی بوده، و ۱۰ موسسه نیز دارای ۲ سرآمد علمی است.
گفتنی است که در منطقه به جز دانشگاه مراغه، تنها استان زنجان دارای سرآمد علمی بوده و سایر دانشگاه‌های شمالغرب کشور فاقد سرآمد علمی می‌باشد.
از سوی دیگر ۲/۸ درصد از سرآمدان علمی کشور در دانشگاه مراغه حضور دارند؛ در حالی که از حدود ۴۵ هزار عضو هیات علمی موسسات دولتی آموزش عالی و پژوهشی کشور، تنها ۱۳۵ نفر در دانشگاه مراغه عضویت دارند و میانگین  داشتن سرآمد علمی در کشور ۰/۱۵ درصد است و سهم دانشگاه مراغه در این لیست ۱۹ برابر میانگین کشوری است.
لازم به ذکر است که در سال ۹۷، دکتر باقر افتخاری سیس، عضو هیات علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه مراغه، برای سومین بار و دکتر قدرت محمودی، عضو هیات علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه جزء ۷۰ محقق سرآمدان علمی کشور انتخاب شدند.