عمومی | دانشگاه تهران

از سند ثبت ملی دیوارنگاره صف سلام و مجسمه قائم مقام فراهانی رونمایی شد

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران به‌نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی ، مراسم رونمایی از سند ثبت ملی دیوار نگاره صف سلام فتحعلی شاه قاجار و مجسمه قائم مقام فراهانی با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، اعضای هیات رئیسه دانشگاه، شهردار منطقه ۱۲، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس ایکوم ایران، مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی و جمعی دیگر از مسئولان شهرداری و سازمان زیباسازی شهر تهران، ۸ بهمن ۱۳۹۷ در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ضمن تشکر از مسئولان حاضر در مراسم، گفت: «از دکتر نیلی احمدآبادی تشکر ویژه‌ای دارم به علت حضور در جلسه شورای عالی موزه‌ها و همچنین رونمایی از این دو اتفاق؛ لازم است اشاره کنم که ما هیچ دانشگاهی در کشور نداریم که شورای عالی موزه‌ها داشته باشد و این نشانگر توجهی است که دانشگاه تهران به حوزه میراث فرهنگی و موزه‌ها دارد».
وی افزود: «دانشگاه تهران موزه‌های بسیار خوبی دارد که با توجه به حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران، باید بگویم که این موزه‌ها می‌توانند بیش از پیش در خدمت شهر تهران باشند و در توسعه علمی و فرهنگی شهر تهران و نسل جوان کشور کمک کار مدیریت شهری باشد. دانشگاه تهران این آمادگی را دارد که درهای این موزه‌ها را به روی عموم مردم باز کند و طبیعتاً این کار همکاری و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران را می‌طلبد».
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به دو رونمایی از آثاری در باغ موزه نگارستان، اظهار کرد: امروز سند ثبت ملی اثر فاخر دیوار نگاره صف سلام رونمایی می‌شود؛ اثر بسیار مهمی که از زمانی که به نمایش عموم گذاشته شده علاقه مندان بسیاری چه از داخل و چه از خارج از کشور از آن دیدن کرده‌اند. همچنین امروز با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری و شهرداری منطقه ۱۲ تهران، از مجسمه برنزی قائم مقام فراهانی پرده برداری خواهد شد.

برای مشاهده متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید.