عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران : ساخت ماهواره ظفر رو به پایان است

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران : ساخت ماهواره ظفر رو به پایان است


دکتر ذاکری (رییس دانشگاه) در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن»، که نهم بهمن ماه ۱۳۹۷ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه علم و صنعت ایران گشایش یافت، سخنرانی کرد.
دکتر ذاکری ابتدا فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را تبریک گفت و گزارش مختصری از فعالیت های دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه فناوری فضایی ارایه و تاکید کرد: در دهه گذشته دانشگاه علم و صنعت ایران یکی از سه دانشگاهی بوده است که در زمینه ماهواره و فناوری فضایی فعالیت داشته است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ماهواره سوم این دانشگاه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: طراحی ‌و تست ماهواره دوم دانشگاه کاملا موفق انجام شد ولی مشکلاتی در پرتاب این ماهواره وجود داشت .

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه ماهواره سوم دانشگاه علم و صنعت ایران با نام «ظفر»، در حال پایان است، در بخش دیگری از صحبت‌ های خود به کاربرد دستاوردهای فضایی در حوزه‌ های حمل و نقل، بلایای طبیعی و بخش‌های کشاورزی و... اشاره کرد.


دکتر ذاکری اظهار امیدواری نمود شاهد بسط و ترویج استفاده از دستاوردهای ماهواره و نتایج صنعت فضایی در حوزه های دیگر کشور به ویژه حوزه های مدیریتی باشیم. وی گفت: امیدوارم این همایش، هم افزایی خوبی در زمینه صنعت فضایی در دانشگاه و کشور ایجاد کند و گامی باشد برای توسعه این صنعت نوپا که بدون اتکا به کشورهای دیگر، با حمایت سازمان فضایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته و شاهد برکات این فناوری در زندگی روزمره مردم کشور باشیم.

آلبوم تصاویر


Sapp.ir/iust_iran