عمومی | بنیاد ملی نخبگان

طرح دوست‌علمی دانش‌آموزان دختر در استان گلستان اجرا شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ طرح دوست‌علمی ویژه دانش‌آموزان دختر منتخب دبیرستان‌های دخترانه استان گلستان، به‌همت بنیاد نخبگان استان و با همکاری اداره‌کل آموزش‌وپرورش گلستان در مرکز رفاهی‌آموزشی فرزانگان گرگان برگزار شد.

در همین رابطه، ابوالقاسم خزاعیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان با تاکید بر اهمیت طرح دوست علمی، گفت: این طرح در راستای پاسخگویی به نیازهای طبیعی صاحبان استعدادهای‌برتر در ابعاد علمی و معنوی و ارضاء روح جستجوگر و ذهن خلاق و نقاد آنان برگزار می‌شود.

وی افزود: تعداد ۷۰ تن از دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه در یک اردوی سه روزه در کنار دوستان علمی خود در زمینه شیمی، زیست و ریاضی مطالب فرامدرسه‌ای را با محوریت کارآفرینی و خلاقیت و آشنایی با مباحث المپیاد ادبی و زبان و ادبیات انگلیسی، آموختند و برای انتخاب مسیر درست برای آینده با توجه به علاقه و استعدادخود راهنمائی شدند.

لازم به ذکر است، ارتقاء سطح تفکر دانش‌آموزان و ترغیب آنان به ارائه ایده‌های خلاقانه، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای سطح علمی-فرهنگی محیط‌های آموزشی دانش‌آموزان خاصه در مناطق کم‌برخوردار و همچنین آشنایی با نخبگان و صاحبان‌استعدادهای‌برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان، مهمترین اهداف برگزاری طرح دوست‌علمی است.