عمومی | بنیاد ملی نخبگان

تبدیل علم تئوری به ایده و فناوری اثرگذاری بیشتر نیروی‌انسانی نخبه در توسعه کشور را در پی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ همزمان با همایش تجلیل از سرآمدان شاهد و ایثارگر استان اردبیل، مراسم تبیین آیین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان و دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.

در این مراسم، حسین شایقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل به تبیین آیین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان در حوزه نظام‌وظیفه، تسهیلات دانشجویی، تسهیلات دانش‌آموختگان برتر و مخترعان برگزیده پرداخت و اهداف تسهیلات، معیارهای نخبگانی و نحوه ارزیابی را تشریح کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان استان دبیر کارگروه علم و فناوری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب به بلوغ ایدولوژیک و ساختاری خود رسیده و این امر را با بررسی اثرگذاری این انقلاب در جنبش‌ها و حرکت‌های آزادی‌خواهانه ملت‌های جهان می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

شایقی ادامه داد: تحصیلات و آموزش‌های دانشگاهی و سطوح عالی به برکت انقلاب با توسعه دانشگاه‌ها در سراسر کشور همه‌گیر شده و رتبه علمی ۱۶ در جهان و رتبه اول در منطقه گواه و شاهد این موضوع است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل در پایان یادآور شد: با تبدیل علم تئوری به ایده و فناوری، رشد اقتصادی پایدار کشور بر پایه شرکت‌های دانش‌بنیان استوار خواهد شد و این امر سبب اثرگذاری بیشتر نیروی‌انسانی نخبه در توسعه می‌شود.