عمومی | پژوهشکده پولی و بانکی

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:-سیاست‌نامه رمز ارزها بزودی نهایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، عبدالناصر همتی صبح امروز در پیامی ویدئویی به هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، گفت: به دلیل سفر غیر قابل پیش بینی به سوریه و همراهی با معاون اول رییس جمهور ٬ افتخار حضور در همایش بانکداری الکترونیک را نداشتم اما تصمیم گرفتم از این طریق مطالبی که بنا بود در همایش امسال مطرح کنم را بازگو کنم .

وی با بیان اینکه سامانه های پرداخت و تسویه از اقدامات مهم سیستم بانکی کشور است که در دو بُعد می توانند به بانک مرکزی کمک کنند، تصریح کرد: کمک این سامانه ها در مرحله اول از دید نظارتی است .

همتی در ادامه گفت: در بحران ارزی که اواسط سال در کشورمان رخ داد و همزمانی با تحریم های غرب ٬ مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کرده بود که به لطف خداوند توانستیم با اصلاح ابزار پرداخت آرامش نسبی را در بازار ارز حاکم کنیم .

رییس کل بانک مرکزی مرحله دوم کمک سامانه های پرداخت و تسویه به نظام بانکی را کسب و کارهای این بخش دانست و گفت: ۲۰۰ میلیون تقاضا به این بخش روزانه وارد می شود که می تواند به تقویت کسب و کارهای نوین کمک کند .

همتی در ادامه به بیان خبرهایی که ابتدای هفته نوید اعلام آن را داده بود پرداخت و ادامه داد: یکی از اتفاقات مهم برداشت مستقیم است که الان در اغلب بانک ها عملیاتی شده از این ابزار می توانیم به عنوان ابزار و بستر مهم برای استارت آپ ها تلقی کنیم که البته این سیستم می تواند دغدغه فعالان این حوزه را برای جمع آوری وجوه حاصل از کسب و کارشان رفع کند .

رییس کل بانک مرکزی خبر دوم مهم در حوزه بانکداری الکترونیک را تدوین سیاست های رمز ارزها اعلام کرد و گفت: سیاست نامه رمز ارزها روز قبل روی سایت بانک مرکزی قرار گرفت و بناست بعد از جمع بندی نظرات در این همایش ٬ از سوی بانک مرکزی نهایی شود .

همتی از ایجاد پلت فرم برای بلاک چین ها به عنوان خبر چهارم یاد کرد و گفت: این اقدام نیز از دیگر برنامه های بانک مرکزی است و این اقدامات می تواند در کنار همراهمی و همفکری شرکت های فناوری بستر خوبی را برای بانکداری الکترونیک و کسب و کارهای نوین داشته باشد.