عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر حلب چی: استمرار بیش از ۳۰ سال فعالیت در حوزه دانشجویی فرهنگی، فقط نشانه عشق و انگیزه درونی می تواند باشد

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، این مراسم روز یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در آمفی تئاتر دانشکده بهداشت با حضور دکتر فرزین حلب چی معاون دانشجویی فرهنگی، حجت الاسلام دکتر عیسی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر اکبری ساری رئیس دانشکده بهداشت، جمعی از معاونان دانشجویی فرهنگی دانشکده ها، مدیران و مسئولان دانشگاه، اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار شد.
ابتدای مراسم حجت الاسلام دکتر عیسی زاده با تاکید بر آیه ای از قرآن مجید و اعمالی که انجام می دهیم، از خدمات دکتر اصفیاء به عنوان باقیات و صالحات نام برد و گفت: امیدوارم خداوند توفیق دهد تا زمانی که فردی مسئولیتی بر عهده دارد بتواند از خودش یادگار نیکی به جا گذارد. دکتر اصفیا فرد سلیم النفسی است که دارای صفای باطنی هست.
وی در پایان سخنان خود از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به دکتر اصفیاء برای زحماتی که در این سال ها در حوزه دانشجویی فرهنگی کشیده است، خسته نباشید گفت و خاطرنشان کرد: ما هم در طول این سال ها مرهون همکاری های دکتر اصفیاء بودیم و حقیقتاً اگر کار فرهنگی در دانشگاه انجام می شود که نمونه اش کسب رتبه برتر ستاد اقامه نماز است، با تلاش و زحمات معاونت دانشجویی و فرهنگی و بخصوص افرادی مانند دکتر اصفیاء محقق می شود.
سپس دکتر حلب چی با گرامیداشت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و خوانش بیت 'از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر    یادگاری که در این گنبد دوار بماند' از حافظ، سخنان خود را آغاز کرد و گفت: همه ما به پاس قدردانی از بیش از سه دهه مجاهدت شخصی که برای رفاه و فرهنگ دانشجویان کوشید، اینجا جمع شدیم. وی در زمان انتزاع دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و تهران و متاسفانه محدودیت های بزرگی که در فضاهای ورزشی، خوابگاه ها، سلف ها و ... داشتیم، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه بود که به جرات می توان گفت یکی از سخت ترین دوران های این معاونت بود.
وی افزود: زحمات دکتر اصفیاء در این سال ها با هیچ معیار مالی و مادی قابل مقایسه نیست و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند و ماندگار هستند، افرادی خاص هستند. من نتیجه می گیرم استمرار بیش از ۳۰ سال در این حوزه، فقط نشانگر عشق و انگیزه درونی می تواند باشد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه خصوصیات بارز دکتر اصفیاء را خوش خلقی، نیک اندیشی، آرامش در سخت ترین شرایط، تواضع و فروتنی، پیگیر بودن کار و ... برشمرد.
دکتر حلب چی خاطر نشان کرد: قطع یقین ثمرات معنوی تلاش دکتر اصفیاء در زندگی مادی و اخروی مشهود خواهد بود و آنچه این جلسات به ما تلنگر می زند این است که بتوانیم با بهره گیری از الگوهای ارزشمندی مثل دکتر اصفیاء در راه خدمت به جوانان این مرز و بوم ثابت قدم، با انگیزه و استوار باشیم.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه صحبت های خود را با قرائت بیت دیگری از حافظ به پایان برد:
'عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی     عشق داند که در این دایره سرگردانند'
در ادامه دکتر اکبری ساری رئیس دانشکده بهداشت از سابقه آشنایی خود با دکتر اصفیاء گفت: از سال ۶۸ که بنده به عنوان دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل شدم با دکتر اصفیاء افتخار آشنایی پیدا کردم و از همان ابتدا عضو انجمن اسلامی و در ترم های بعد نیز به عضویت بسیج دانشجویی درآمدم، در سفرهای زیارتی که داشتیم ارتباط زیادی با دکتر اصفیاء داشتیم و یادمان هست که وی در آن زمان دلسوزانه کمک می کرد که برنامه های ما برگزار شود و به دکتر علاقه خاصی پیدا کرده بودیم. وی در کنار اینکه یک مدیر مسئولیت پذیر بود، بلکه یک معلم خیلی خوبی هم بود و همچنین اخلاق بالای حرفه ای و پژوهشی دکتر کاملاً مشهود است.
رئیس دانشکده بهداشت افزود: دکتر اصفیاء مدیری دلسوز، خیرخواه، صادق و پرتلاش بود و در طول این سال ها اصلاً روحیه وی عوض نشده و خوشحال هستیم از این که چنین اساتیدی در دانشکده بهداشت داریم.
دکتر اکبری ساری در پایان از همه تلاش های دکتر اصفیاء در دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده بهداشت و وزارتخانه متبوع تشکر کرد و برایش سلامتی، شادکامی و طول عمر با عزت در کنار خانواده آرزو کرد.
بعد از صحبت های رئیس دانشکده بهداشت، یک نماهنگ کوتاه از دکتر اصفیاء پخش شد و علی پروهان مجری و دبیر شورای صنفی دانشجویان به بیان خاطراتی شیرین از دکتر اصفیاء پرداخت و نیز فریده باشی رئیس اداره رفاه دانشجویان به نمایندگی از کارکنان امور دانشجویی بیانیه ای را قرائت کرد.
در انتهای برنامه دکتر ابوالقاسم اصفیاء از مسئولان و حاضران در جلسه تشکر و قدردانی کرد و گفت: بنده فرزند دانشگاه هستم؛ چراکه پدر مرحومم کارمند دانشگاه تهران بود و من هم از خردسالی در دانشگاه رفت و آمد داشتم و از سال ۱۳۵۸ که در کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران قبول شدم، در دانشگاه هستم.
وی افزود: بنده افتخار شاگردی اساتید پیشکسوت و توانمندی را داشتم و نیز افتخار معلمی علی اکبر پاشایی دانشجوی شهید دوران دفاع مقدس و دانشکده بهداشت، بوده ام.
دکتر اصفیاء در پایان سخنان خود از دانشکده بهداشت به عنوان قطب علمی بهداشت کشور و مهمترین دانشکده بهداشت کشور یاد کرد و نیز به تقدیر و تشکر از مسئولان و مدیران حاضر در جلسه، اساتید، کارکنان، دانشجویان و همکاران امور دانشجویی پرداخت و همچنین روایتی از حضرت امام حسین (ع) خواند که فرمود: 'حاجات مردم بر شما از نعمت های خداست بر شما، از نعمت های خدا دلگیر و ناراحت نشوید'، یعنی سختی هایی که در کار و معاونت دانشجویی هست، ان شاالله برای همه شما همکاران عزیز به عنوان باقیات صالحات و نعمت های خدا بر شماست.
در پایان برنامه هدایایی به رسم یادبود به دکتر اصفیاء اهدا و نیز مقابل ساختمان دانشکده بهداشت عکس یادگاری گرفته شد.
سوابق تحصیلی و اجرایی دکتر ابوالقاسم اصفیاء در بیش از سه دهه حضور در دانشگاه علوم پزشکی تهران:
۱۳۵۴: پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مقطع کارشناسی
۱۳۵۸: پذیرش در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد
۱۳۶۹: ورود به مقطع دکتری در دانشگاه تهران
۱۳۶۳: عضویت هیات علمی دانشگاه تهران
۱۳۶۵: معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده ابوریحان
۱۳۶۷: معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران
۱۳۷۵: مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت بهداشت
۱۳۷۶: مشاور معاون دانشجویی وزارت بهداشت
۱۳۷۹: مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت
۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶: مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت بهداشت
و ۱۳۸۶ تاکنون: مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران

خبرنگار و عکاس: حسین شیخ محمدی