عمومی | دانشگاه تهران

دانشگاه تهران و دانشگاه سوریه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت بین‌الملل، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در دیدار با هیات عالی‌رتبه دانشگاهی و وزارت آموزش عالی دمشق به سرپرستی دکتر محمدماهر قباقیبی، رئیس دانشگاه دمشق، ۸ بهمن ۱۳۹۷، یادداشت تفاهم همکاری امضا کرد.

در این دیدار که جمعی از مسئولان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز حضور داشتند، دو طرف آمادگی خود را در زمینه تبادل دانشجو و استاد، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، آموزش زبان فارسی، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری، حوزه‌های تخصصی مرتبط با پردیس‌های فنی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات عربی، پردیس هنرهای زیبا، دوره‌های مشترک و سایر زمینه‌های علمی اعلام کردند.

همچنین با توجه به اهمیت دانشگاه دمشق با داشتن بیش از ۲۷۰ هزار دانشجو و صدسال قدمت، و جایگاه علمی دانشگاه تهران طرفین تاکید کردند که دانشگاه تهران و دانشگاه دمشق ظرفیت‌های زیادی برای همکاری مشترک دارند و با توجه به دوستی بین دو کشور، همکاری‌های دانشگاهی توسعه بیشتری پیدا کند و روابطی که به علل شرایط خاص سوریه موقتاً روند کاهشی داشت مجدداً افزایش یابد.

در این جلسه دکتر محمدباقر قهرمانی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر عزیزی، عضو هیات علمی پردیس هنرهای زیبا؛ دکتر مشیرزاده، مشاور بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی؛ دکتر آخوندزاده، مدیرکل دانشجویان غیرایرانی؛ اسکندری، مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی، دکتر آذر شب، عضو هیات علمی گروه آموزشی زبان و ادبیات عربی؛ دکتر زمانی، رئیس امور دفتر ریاست و مشاور بین‌الملل پردیس فنی؛ دکتر نبی زاده، از مسئولان شورای انقلاب فرهنگی؛ حضور داشتند.

هیات سوری همچنین در بازدید از دانشگاه تهران از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه بازدید و با فعالیت‌های آن از نزدیک آشنا شدند.

سپس این هیات به مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران رفت و با دکتر موسوی موحدی، رئیس مرکز و سایر استادان دیدار و گفت‌وگو کرده و از آزمایشگاه‌های تخصصی بازدید کرد.