عمومی | دانشگاه فرهنگیان

اعضای هیات امناء بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان انتخاب شدند

اولین جلسه مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با هدف انتخاب اعضای هیات امناء بنیاد، در سازمان مرکزی  دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

طی این جلسه که با حضور چهره های  برجسته خیرین کشوری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شده بود  پس از بیان مطالبی از سوی خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان، نامزدهای عضو هیات امناء  معرفی و  پس از برگزاری انتخابات با اکثریت آراء دکتر سید جواد ساداتی نژاد، دکتر علی اکبر صالحی، مهندس علی مراد میر عالی، دکتر مهدی احمدی، دکتر محمد رضا امیر حسنخانی، دکتر خاکی، حجت الاسلام محمد علی نظام زاده، دکتر غلامرضا عطاران، محمد حسین رضایی، سید محمد بطحایی، عین اله عابدی ، مهندس علیقلی حسنی اعظمی به عنوان اعضای اصلی هیات امناء بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان برگزیده شدند.

همچنین حمید رضا شاه حسینی و مهندس پیمان دارابیان به عنوان اعضای علی البدل هیات امناء و حبیب اله آقاخانی به عنوان بازرس اصلی و مهندس حسین بابانیا بازرس علی البدل معرفی شدند.

در این جلسه برخی از اعضاء بنیاد با حمایت از دانشگاه فرهنگیان سخنانی را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظام زاده : ایجاد بنیاد خیرین آفرینش شخصیت حقوقی ماندگار است

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین نظام زاده نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امور دانشجویان و اساتید شرق آسیا و اقیانوسیه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) گفت: دو خصلت هست که فرای ان چیزی نیست ایمان به خدا و نفع و سود رسانی به نیازمندان.

وی با بیان اینکه هرکسی موفق به انجام کار خیر نمی شود و باید زمینه آن وجود داشته باشد، اظهار کرد: برخی توانایی  مالی دارند اما این سخاوت و ایثار در وجودشان نیست، باید پناه ببریم به خدا و بخواهیم ما را به انجام کارهای خیر توفیق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نظام زاده ادامه داد: اگر توانایی مالی نداریم زبان خیر باشیم و دیگران را به کار خیر دعوت کنیم.

وی برگزاری این نشست را مجلس آفرینش یک شخصیت حقوقی  دانست و تصریح کرد: آفرینش این شخصیت با انجام یک کار خیر  متفاوت است، ما بناداریم کاری انجام  دهیم که تا سالها ماندگار باشد و پس از ما نیز این شخصیت حقوقی وجود دارد و در ثواب های پس از آن شریک هستیم.

کمالوندی: برای کاربردی کردن پژوهش ها باید از دانشگاه فرهنگیان و آموزش معلمان آغاز کنیم

بهروز کمالوندی سخنگو و معاون بین الملل سازمان انرژی اتمی نیز با ابلاغ سلام دکتر صالحی و با اشاره به تاکید ایشان به امر فرهنگ و آموزش گفت: آموزش معلم قدم بسیار بزرگ و بلندی است و امیدواریم با لطف خداوند و همت خیرین قدم هایی برای حل مسائل دانشگاه فرهنگیان برداشته شود.

وی در ادامه مدیریت صحیح منابع را عاملی برای کاهش مسائل دانست.

کمالوندی با تاکید بر اهمیت نافع بودن علم، خاطر نشان کرد:  به تجربه می بینیم در دانشگاه ها پژوهش هایی انجام می شود که کاربردی نیستند، لذا مهم است کاربردی کار کردن پژوهش ها و دانشمان را از همین دانشگاه فرهنگیان برنامه ریزی کنیم تا معلمان آینده بدانند علمی که ثروت و هدایت در آن ایجاد نشود سودمند نیست.

وی با بیان اینکه مجموعه عظیم نیروی انسانی کشور  و هزینه های که صرف آموزش عالی می شود باید به تولید ثروت برای کشور بیانجامد، افزود: باید از همان دوران کودکی یاد گرفت که علم باید  نفعی به حال جامعه و فرد داشته باشد .

مهندس میرعالی: جایگاه دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است

مهندس علی میرعالی مدیر عامل مجتمع کوروش با بیان اینکه کار بزرگ بدون مشکل نمی شود ولی بهترین کارها مشکلترین آنها است، گفت: برای انجام کار مشکل باید تدبیر و علم داشت و وطن پرست بود.

وی اضافه کرد: همه عزیزان این جمع این راه را  با عشق و علاقه انتخاب کردند  و با دیدن انرژی و همت رییس دانشگاه و وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با دانشگاه فرهنگیان عزم آنان چند برابر شده،  قطعا همراه شما خواهیم بود و کمک خواهیم کرد

مهندس میرعالی با اشاره به جایگاه بسیار مهم این دانشگاه گفت:  برای پرورش معلمان نیز باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشت.

وی در ادامه با اشاره  به تحول سازمان ها با توجه به بحث BI خاطر نشان کرد: با مدیریت صحیح منابع قطعا نتیجه مدنظر را خواهیم گرفت در این راستا تجربه هایی داریم که کمک خواهد کرد.

دکتر امیر حسنخانی: اگر آموزش و پرورش را دریابیم یقینا مملکت اصلاح خواهد شد

امیرحسنخانی نماینده مردم شهرستان فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مجلس شورای اسلامی، گفت: کار خیر وقتی راه بیاندازید بیش از ۵۰ درصد آن انجام شده و تداوم آن را خدا کمک خواهد کرد .

وی با بیان اینکه اگر در کشور مشکل داریم به این دلیل است که آموزش و پرورش را فراموش کردیم، خاطر نشان کرد: اگر آموزش و پرورش را دریابیم یقینا مملکت اصلاح خواهد شد.

دکتر جد بابایی: برای انجام کار مناسب و مطلوب خیرین را باید هدایت کنیم و بگوییم اولویت ها چیست؟

در بخش دیگری از این نشست دکتر محمد جعفرجدبابایی، با بیان اینکه انسان فکر دارد و به فکر فرزندان خود نیز است، خاطر نشان کرد: برای توانمند شدن فرزندانمان نیاز به معلمان داریم.

وی عاشق  شاگردان بودن را از ویژگی های معلمی دانست و افزود:  عاشق و معشوق شدن در صورتی امکان پذیر است که از  معلمان در مراکز تربیت معلم پرورش یافته باشند.

دکتر جد بابایی با بیان اینکه آیا دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکزی برای تربیت معلم در جامعه معرفی و شناخته شده است؟  ضمن تاکید بر لزوم آشنایی جامعه با امکانات و چالش های مراکز تربیت معلم بر ایجاد طرح جامع برای هر مرکز با احصاء بیان نیازها و مسائل و امکانات آن توصیه کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : برای انجام کار مناسب و مطلوب خیرین را باید هدایت کنیم و بگوییم اولویت ها چیست

شایان ذکر است هدف از تشکیل و راه اندازی این بنیاد حمایت خیرین از دانشگاه فرهنگیان در زمینه تحکیم زیرساخت های عمرانی، علمی، پژوهشی و فرهنگی مراکز تربیت معلم بوده است.