عمومی | دانشگاه شیراز

معرفی برگزیدگان سومین دوره جایزه ملی فیزیک بهداشت سیمین

مراسم اهدای " سومین دوره جایزه ملی فیزیک بهداشت سیمین" با حضور جمعی از اساتید دانشگاه ها و مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران و خانم مهندس سیمین مهدی زاده، بنیانگذار جایزه ؛ در سازمان انرژی اتمی ایران برگزار و از برگزیدگان این دوره تجلیل شد.
دکتر همتیان، رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز در این مراسم ، پیام دکتر حمید نادگران ، رئیس دانشگاه شیراز را قرائت کرد.
دکتر نادگران در این پیام، با تقدیر و تشکر از حرکت خداپسندانه سرکار خانم مهندس مهدی زاده ، اقدام خیرخواهانه ی این استاد مبرز دانشگاه شیراز را جرکتی در جهت شکوفایی استعدادهای فرزندان این مرز و بوم توصیف کرده است.
دکتر رضا فقیهی، عضو هیأت امنای جایزه ملی فیزیک بهداشت سیمین نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند فراخوان و داوری پژوهش ها گفت: با توجه به نزدیک بودن نتایج داوری سه پژوهش اول، هر سه مشترکاً به عنوان پژوهش برتر اعلام می شود.
وی افزود: مهندس وحید کرمی از دانشگاه جندی شاپور اهواز، خانم دکتر علییه حسینیان از دانشگاه فردوسی مشهد و خانم شیوا قاسمی از دانشگاه شهید بهشتی تهران به عنوان پژوهشگران برتر " سومین دوره جایزه ملی فیزیک بهداشت سیمین" انتخاب شدند.

مرتبط بودن با زمینه فیزیک بهداشت ، نوآوری ، کاربردی بودن ، مرتبط بودن با نیازهای کشور ، ثبت اختراع و مقاله از معیارهای داوری و نمره دهی این جایزه ملی است.
جایزه ی سالانه ی فیزیک بهداشت سیمین با هزینه شخصی بنیانگذار این جایزه، خانم مهندس سیمین مهدی زاده نادری و با همکاری مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز و انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران، به منظور پیشرفت و تشویق دانشجویان رشته های مرتبط با پرتوها (مهندسی هسته ای، فیزیک پزشکی، فیزیک هسته ای، رادیولوژی، رادیوبیولوژی، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای و سایر رشته ها)، در نظر گرفته شده است.
دکتر حسینی پناه، رئیس انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران ، در آیین اهدای " سومین دوره جایزه ملی فیزیک بهداشت سیمین" ، گزارش مختصری از فعالیت انجمن را ارائه داد و خواستار همکاری بیشتر مسئولان سازمان و اساتید دانشگاه با انجمن شد.
دکتر موافقی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای هم با قدردانی از حرکت خودجوش و خداپسندانه سرکار خانم مهندس مهدیزاده در جهت ترویج و ارتقاء سطح فرهنگ فیزیک بهداشت کشور، از همه مسئولان سازمان و اساتید دانشگاه برای همکاری بیش از پیش با دبیرخانه جایزه دعوت بعمل آورد.
وی، بر لزوم وجود سازمان های مردم نهاد مرتبط با توان علمی بالا جهت همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران در امر نظارت، بازرسی، ایمنی و حفاظت در برابر اشعه تاکید کرد.
دکتر سهرابی، استاد پیشکسوت دانشگاه امیرکبیر و فعالان عرصه فیزیک بهداشت کشور نیز در این مراسم ، خواستار پیگیری بیشتر در زمینه اجرا و نظارت قوانین و ضوابط حفاظت در برابر اشعه در کشور شد.
دکتر کاردان، رئیس پژوهشکده راکتور سازمان انرژی اتمی ایران هم به بیان تاریخچه و چگونگی شکل گیری جایزه فیزیک بهداشت سیمین پرداخت.
وی با سپاسگزاری از اقدام کم نظیر سرکار خانم مهندس سیمین مهدیزاده که با هزینه شخصی خود این حرکت بسیار مؤثر در کشور را شروع کرده ، همکاری بیشتر با دبیرخانه این جایزه را خواستار شد.
در پایان مراسم ، لوح تقدیر ،تندیس جایزه و هدیه نقدی به برگزیدگان اهدا گردید.