عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

سمینار آموزشی پدافند غیر عامل در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد


سمینار آموزشی پدافند غیر عامل  با حضور معاون درمان دانشگاه در سالن کنفرانس ستاد برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ این جلسه با حضور معاونین ، اعضای هیئت رییسه ، نمایندگان  سازمان پدافند غیر عامل  و وزارت بهداشت، روسای شبکه های بهداشت و درمان و دانشکده ها  مورخ ۸ بهمن ماه  تشکیل شد.
در ابتدا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گزارشی از اقدامات انجام شده در حیطه پدافند غیر عامل ارائه کرد.
دکتر توکلی مهمترین چالش های پدافند غیر عامل در سطح دانشگاه را برشمرد و افزود: ارائه خدمات فوق تخصصی در بیمارستانهای جنرال، کمبود زیر ساختهای بیمارستانی و تجهیزات کافی، آموزش کادر عملیاتی و بحث هزینه های سربار و تامین بودجه از مهمترین چالش های این حوزه می باشند.
وی در خصوص پیاده سازی الگوی کشوری در دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران می تواند در طراحی بسته  آموزشی و استاندارد کردن تجهیزات در بیمارستانهای ریفرال  به شرط تامین بودجه لازم اقدام نماید.
معاون درمان دانشگاه از راه اندازی بیمارستان جایگزین تحت پوشش دانشگاه در سال آینده برای کمک به بخش آموزش و ارائه خدمات خبر داد.
در ادامه دکتر میرکتولی ؛ رییس دبیرخانه ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکر کرد و عملکرد مدیریت بیمارستانی دانشگاه ایران در حوزه پدافند غیرعامل را مثبت تلقی نمود.
ایشان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان پدافند غیر عامل و وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای ساختار مناسب و بدنه کارشناسی قوی در حوزه پدافند غیر عامل می باشد و در همایش کشوری پدافند به خوبی عمل نموده است.
دکتر میرکتولی انتظارات خود را از دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد و افزود: باید از ظرفیت های اعضای هیئت علمی دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش استفاده شود و برنامه پاسخگو برای تهدیدهای حوزه سلامت تهیه گردد.
گفتنی است در این جلسه سردارمهدی پور معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل در خصوص اسناد بالادستی ، آسیب شناسی و اعتبار بخشی سخنرانی کرد.همچنین دکتر کریمی نیا مدیر کل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیر عامل هم در مورد استراتژی ملی زیست بومی مطالب لازم را ارائه نمود.