عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس دانشگاه: فرهنگ خود مراقبتی باید در بستر خانواده شکل بگیرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا زمانی که فرهنگ خود مراقبتی در خانواده شکل نگیرد نمی توان انتظار یک جامعه سالم داشت اظهار کرد: باید ضمن بستر سازی مناسب ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در جامعه نسبت به اجتماعی شدن سلامت نیز تلاش کرد.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در گردهمایی شبکه های بهداشت و درمان و روسای مراکز بهداشت شهرستان مشهد با موضوع اجتماعی شدن سلامت با اشاره به نقش اجتماعی شدن سلامت در ارتقاء سلامت جامعه و پیشگیری از بروز بیماری های غیر واگیر اظهار کرد: رسانه های گروهی نقش موثری در فرهنگ سازی واجتماعی شدن سلامت و مشارکت مردم در این حوزه دارد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت سایر سازمان ها در حوزه اجتماعی شدن سلامت تنها به جنبه مالی باز نمی گردد و باید مشارکت معنوی و فکری نیز در این حوزه وجود داشته باشد اظهار کرد: در حال حاضر عده ای با استفاده از عناوین عوام فریبانه و با عنوان دین و اسلام بدون هیچ تجربه ای از طبابت در حوزه سلامت مردم وارد شده اند و در این میان تمامی مسئولان باید نسبت به آگاه سازی مردم تلاش کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برنامه ریزی دور دوم مجامع سلامت شهرستان ها تاکید کرد: برای موفقیت این دوره از مجامع باید ضمن ارزیابی از عملکرد دوره نخست مجامع سلامت و تحلیل نقاط قوت و ضعف و چالش ها میزان مشارکت سایر سازمان ها در حوزه بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تحولات گسترده و چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان کشور نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این مهم به همت و تلاش مردان و زنانی است که در حوزه سلامت منشاء خیر و برکت بوده اند و در هر لحظه شبانه روز که به حضور آنان نیاز است برای بهبود و ارتقاء سلامت در محل خدمت خود حاضر می شوند.

دکتر محمد رضا دارابی تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان پس از نیروهای امنیتی که جان خود را برای صیانت و حراست از مرزهای کشور و ارزشهای انقلاب فدا می کنند، بیشترین خدمت را به مردم دارند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه مشهد مقدس به دلیل وجود پربرکت حرم مطهر رضوی، و حضور میلیون ها زائر از شرایط ویژه ای در زمینه خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار است تصریح کرد: رضایت نسبی مردم از فعالیت های بهداشت و درمان نشان دهنده تلاشی است که توسط فعالان این عرصه در مناطق مختلف استان و در تمامی ایام سال و بدون هیچ گونه تعطیلی با سرلوحه قرار دادن اخلاق حرفه ای در حال انجام است.

{jcomments on}