عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

مراسم بزرگداشت مقام زن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به مناسبت میلاد اسوه صبر وایثار حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیه) و بزرگداشت مقام زن مراسمی با حضور بانوان کارمند دانشگاه 15 اسفند ماه در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی دانشگاه برگزارشد.
مراسم با قرائت قرآن شروع شد، سپس مداح اهل بیت، در مدح حضرت صدیقه طاهره(س) به مدیحه سرایی پرداخت.
در ادامه کلیپی از سخنرانی مقام معظم رهبری در بیان ارزش زن و جایگاه او پخش شد.

مریم السادات طباطبایی، مدرس حوزه علمیه زینبیه کرمان، سخنان خود را با شادباش میلاد دخت نبی(س) آغاز نمود و فاطمه زهرا(س) را حبیبۀ خدا دانست که برای اولین بار اذن ورود به بهشت را می گیرد و گفت: خشم او خشم پیامبر اکرم (ص) است و خشنودی او خشنودی پیامبر اکرم (ص) است. ختم پیامبران با بوییدن فاطمه زهرا(س) بوی بهشت را استشمام می­‌کند.
وی به سابقه طولانی خود در تدریس و مشاوره اشاره کرد که جوانان ما الگوی حقیقی و اصیل خود را رها کرده و به دنبال الگوی مجازی می­‌گردند سپس بیان کرد: باید جزئیات زندگی حضرت زهرا (س) را بیان کنیم، این که چگونه همسری برای حضرت‌علی(ع) بود و چطور برای پدر لقب ام ابیها را گرفت و چگونه نقش مادری را برای حسنین ایفا می کرد و در  نهایت برای خداوند متعال چگونه عبدی بود از آن الگو برداری کنیم و به کار بندیم.
امام صادق (علیه السلام) پنج خصلت را برای انسان ارزشمند توصیف نموده است. 1- وفا 2- عاقبت اندیشی 3- حیاء 4- حسن خلق 5- آزادگی. حضرت فاطمه زهرا(س) در بردارنده این صفات هستند. از وفاداری به خالق،  تعهد نسبت به پیامبر،التزام به امام عصرش امام علی(ع)، وفا به همسر، وفاداری به عنوان مادر، در واقع مصداق بارز این آیه از قرآن "صبغت الله و من احسن  من الله صبغت و نحن له عابدون" در واقع حضرت فاطمه رنگ خدایی دارد و رنگ غیر الهی به خود نمی گیرد  و در اصل  او خود را شناخته تا توانسته خدای خود را بشناسد.
مدرس حوزه علمیه زینبیه کرمان، دخت نبی اکرم(ص) را اولین شهید مدافع ولایت دانست و افزود: او نماد عاقبت اندیشی برای همسر و فرزندان است، حجب و حیای او مثال زدنی است، هر چند مدافع امام عصرش است ولی عفاف برایش اولویت است. لازمه جامعه امروزه ما بهره گیری از این اسوه حیا  است.

در پایان این مراسم، قرعه کشی بین شرکت کنندگان، صورت گرفت.