عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست مجمع خیرین کل کشور در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

گالری عکس۱

گالری عکس۲


به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در این نشست که از ساعت ۷:۳۰ صبح روز شنبه ششم بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در محل سالن شورای حوزه ریاست این مجتمع برگزار شد، محمدرضا کارگری دبیر و سخنگوی مجمع خیرین کل کشور در سخنانی با تاکید بر جایگاه مجتمع بیمارستانی امام خمینی در کشور گفت: درمان بیماران و فعالیت در راستای سلامت جامعه، رسالتی پیامبرگونه پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌هاست و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی این فعالیت‌ها و ترجیح دادن سلامت جامعه بر منافع شخصی ارزش مضاعفی پیدا می‌کند.
هاشم سلیمی آشتیانی موسس مجمع خیرین سلامت و عضو هیئت‌مدیره این مجمع نیز، با ابراز تاسف از برخی ناهماهنگی برخی از دستگاه‌های اجرایی، بر لزوم فراهم نمودن بستر لازم توسط دولت برای تحقق مشارکت‌های خیرین تاکید کرد و گفت: نباید با ایجاد بوروکراسی‌های غیرضروری خیرین را با موانع اداری درگیر کرد؛ چراکه قطعاً انگیزه‌های ایشان را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. وی همچنین، فعال شدن مجمع خیرین مجتمع بیمارستانی امام خمینی و معرفی آن به‌عنوان برند شناخته‌شده‌ای برای جلب مشارکت نیکوکاران را خواستار شد.
دکتر صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی در ابتدای این نشست، ضمن خوشامدگویی با تشریح شرایط این مجتمع گفت: بیمارستان امام خمینی به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی و درمانی کشور، خط آخر درمان بیمارانی است که از مراکز مختلف کشور قطع امید کرده‌اند و همواره به‌عنوان مرجع آخر و ملجا بیماران و دردمندان نه در سطح شهر و استان بلکه در کشور و منطقه مطرح بوده و علاوه بر خدمات‌رسانی‌های معمول، گزینه اصلی انجام بزرگ‌ترین ماموریت‌های درمانی در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه است.
وی حادثه اخیر واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد را یکی از ماموریت‌های ویژه این مجتمع دانست و گفت: باوجود بیمارستان‌های بزرگ و مجهز خصوصی و دولتی پرشمار در شهر و در نزدیکی محل حادثه، بخش اعظم بیماران این حادثه به بیمارستان امام خمینی ارجاع شدند و خدا را شاکریم که با همه کاستی‌ها و تنگناهای اعتباری، از این ماموریت سربلند بیرون آمدیم و علیرغم ارجاع بدحال‌ترین بیماران این حادثه، حتی یک مورد فوت در این بیمارستان اتفاق نیفتاد و بیماران بدحالی که در لحظات اول هیچ امیدی به زنده ماندنشان نبود با کمترین عوارض ممکن از این بیمارستان ترخیص شدند.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی در پایان سخنان خود از حضور نیکوکاران در این نشست و حمایت‌های ایشان درگذشته قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد این حمایت‌ها از مجتمع تداوم یابد.
دکتر رستمیان معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه نیز در سخنان کوتاهی همت بلند نیکوکاران و اقدامات بزرگ انجام‌شده توسط ایشان را یکی از دلایل استواری مجتمع طی سال‌های اخیر و در بحران‌های اقتصادی قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: اعضای هیئت‌علمی و پزشکان مجتمع هم در طی سال‌های اخیر همواره در امور خیر پیش‌قدم بوده‌اند و قدم‌های موثری درزمینه تامین نیازهای مالی بیمارستان برداشته‌اند.
دکتر فرهمند مدیر گروه طب اورژانس، دکتر سید حسینی داورانی رئیس اورژانس مجتمع و دکتر حریری از اعضای هیئت‌علمی گروه طب اورژانس نیز گزارشی از روند ارائه خدمات درمانی در بخش اورژانس مجتمع و نیازهای اولویت‌دار تجهیزاتی این بخش ارائه کردند.
توضیح اینکه به همت نیکوکاران شرکت‌کننده در این نشست بالغ‌بر ۸ میلیارد ریال اعتبار برای خرید نیازهای اولویت‌دار تجهیزاتی اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی در نظر گرفته شد.