عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: تولید داروهای استراتژیک در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در دست اقدام است/ گزارش تصویری

دکتر غلامرضا خمیسی پور در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر عنوان کرد: این روزها همکاران بالینی ما به‌خوبی می‌دانند که چقدر می‌توانیم فعالیت‌هایی در زمینه رفع مشکلات مردم و کاهش بیماری‌ها و درمان داشته باشیم تا خودمان و کشورمان را در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای که دشمنان اعمال می‌کنند واکسینه کنیم که یکی از جلوه‌های این واکسیناسیون تحقیقات بالینی است.
وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک پیشاپیش روزهای ماندگار انقلاب گفت: در مرکز پژوهش‌های بالینی علاوه بر بحث مقاله‌نویسی می‌توانیم اثرات تحریم ظالمانه در بحث پزشکی را با پاسخ مناسبی همراه کنیم.

پیام اصلی این انقلاب خودکفایی و رفع وابستگی است


دکتر خمیسی پور بیان کرد: پیام اصلی این انقلاب خودکفایی و رفع وابستگی است و یکی از جلوه‌های رفع وابستگی در بحث سلامت و پزشکی است.
وی اظهار داشت: در زمینه تولید علم در دانشگاه علوم پزشکی، دانشمند بزرگی همچون دکتر نبی پور مانند ستاره‌ای درخشان است که موجب افتخار استان و کشور در عرصه تولید علم، تحقیق و پژوهش است.
رییس مرکز تحقیقات طب گرمسیری و عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: امیدواریم که تحقیقاتی که در دست اقدام داریم به تحقیقات عملیاتی و منجر به تولید محصول تبدیل شود.
دکتر کتایون وحدت اظهار داشت: در حال حاضر یک پژوهشکده و چهار مرکز تحقیقات و یک مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر داریم که همه این‌ها درواقع در حال انجام پژوهش‌هایی هستند که از آن تحقیقات خام و اولیه فراتر رفته و شکل رشد یافته تری به خودشان گرفتند که امیدواریم این روند به همین‌گونه ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که خیلی از چیزهایی که از تحقیقات به دست می‌آوریم از بالین بیماران به دست می‌آید بنابراین آن چیزی که به کار پزشکی نزدیک‌تر باشد نتیجه بهتری دارد.
دکتر وحدت عنوان کرد: تحقیقات بالینی تنها مختص یک بیمارستان نیست بلکه تمام درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر یک سیستم کامل ثبت مراجعه بیماران و مستندات خوبی داشته باشیم همه داده‌های موردنیاز قابل‌جمع آوری خواهند بود.
رییس مرکز تحقیقات طب گرمسیری و عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به رسالت پزشک و دانشجو بر بالین بیماران خاطرنشان کرد: دستاوردهایی که انجمن‌های اروپایی منتشر می‌کنند از تحقیقات بالینی نشئت‌گرفته که ما نیز می‌توانیم با انسجام و جمع‌آوری اطلاعاتمان به این مهم به دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ ر.ک ۴۰۷۰