عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

سهرابی: فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی بزرگترین مبلغان دانشگاه آزاداسلامی قم هستند

مدیر گروه رشته میکروبیولوژی از فعالیت این رشته دانشگاهی از سال ۶۵ تا کنون خبر داد و فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی را بزرگترین مبلغان دانشگاه آزاداسلامی قم برشمرد.

مدیرگروه میکروبیولوژی دانشگاه آزاد اسلامی قم در گفتگو با خبرنگار آنا با اشاره به سبقه طولانی تاسیس رشته میکروبیولوژی در سال ۱۳۶۵ گفت: رشته میکروبیولوژی از سال ۱۳۶۵ در دانشگاه آزاد اسلامی قم تاسیس شد و فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی بزرگترین مبلغان دانشگاه آزاداسلامی قم هستند.

مجتبی سهرابی افزود: از همان زمان اولیه تاسیس رشته میکروبیولوژی در دانشگاه آزاد اسلامی قم از مجرب ترین اساتید تراز اول دانشگاه های مطرح کشور برای تدریس در این رشته استفاده شد و زیر بنای تحصیل دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی قم استفاده از استادان مجرب بوده است و از طرفی فارغ التحصیلان این اساتید برتر دانشگاههای مطرح کشور هم اکنون کادر هیات علمی مجرب دانشگاه آزاد اسلامی قم را تشکیل داده اند.

سهرابی افزود : نظر به کاهش پذیرش دانشجو در برخی رشته های علوم پایه اما تا کنون هر ساله دانشگاه آزاد اسلامی قم دانشجویان بسیاری را در رشته های میکروبیولوژی به لحاظ داشتن کادر هیات علمی مجرب و متعهد،پذیرش می نمایند و کلاس های درس رشته میکروبیولوژی همیشه سرشار از دانشجو می باشد.

وی بیان کرد: در کنار رشته میکروبیولوژی از سال ۹۴ با مساعدت و پشتکار مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی قم و امکاناتی که  از لحاظ استادان مجرب و آزمایشگاههای مجهز در این واحد دانشگاهی وجود دارد، دانشگاه این همت را کرد که مجوز رشته ژنتیک را در سطح کارشناسی و در سال ۹۵ در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک را دریافت نماید.

مدیرگروه میکروبیولوژی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت : هر ساله متقاضیان ادامه تحصیل در رشته کارشناسی ژنتیک و بویژه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی قم مشغول به تحصیل هستند و هر ساله فارغ التحصیلان این رشته جذب بازار کار می شوند.

سهرابی افزود : فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی به این باور رسیده اند که دانشی که در دانشگاه آزاد اسلامی قم آموخته اند بسیار برای آنان کاربردی بوده است زیرا این رشته یک رشته کاربردی است و هر چه دانشجو از لحاظ عملی ماهرتر شود موفق تر می باشد.

وی بیان کرد:استعدادیابی و آموزه هایی که هر فرد  در دوران تحصیل فرا می گیرد می تواند آن فرد برای ورود به بازار کار موفق تر شود.

سهرابی افزود : امکانات تحقیقاتی،پژوهشی و آموزشی نسبت به سایر دانشگاههای استان بسیار مناسب است و به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی قم توانسته است تا این حد مورد اقبال دانشجویان و علاقمندان به ادامه تحصیل قرار بگیرد.

وی بیان کرد: فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی بزرگترین تبلیغات دانشگاه آزاداسلامی قم در سراسر کشور هستند زیرا هر کدام از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر امکانات و تجهیزات این دانشگاه را به تمام نقاط کشور و خانواده های خود منتقل می کنند.