عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

با حضور رئیسان موسسه های تحقیقاتی سازمان، اولویت های هوشمندسازی کشاورزی بررسی شد

با حضور رئیسان موسسه های تحقیقاتی سازمان، اولویت های هوشمندسازی کشاورزی بررسی شد


"ستاد یکپارچه سازی اطلاعات و هوشمندسازی کشاورزی" با حضور دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری، دکتر کامبیز بازرگان معاون برنامه ریزی امور اقتصادی، دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، مهندس کریم احمدی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی، رئیسان موسسه های تحقیقاتی چهارشنبه ۳ بهمن سال جاری در سالن اندیشه برگزار شد. دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با ارسال پیامی به صورت ویدئوکنفرانس و برخط ، هدف از برگزاری این نشست یک روزه را بررسی برنامه ها و اولویت های هوشمندسازی کشاورزی اعلام کرد.
دکتر کاظم خاوازی رئیس سازمان و معاون وزیر در افتتاحیه این نشست، با اشاره به ماموریت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص هوشمندسازی کشاورزی، احصای نیازهای زیرمجموعه های مختلف این وزارتخانه از جمله آب و خاک، باغبانی، جنگل و مرتع و غیره را در اجرای هوشمندسازی کشاورزی ضروری دانست. وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی موسسه های تحقیقاتی درباره تکنیک ها و فنون مورد استفاده دیگر کشورها پیرامون هوشمندسازی کشاورزی، خاطر نشان ساخت گام اول در اجرای هوشمندسازی در وزارت جهادکشاورزی گردآوری برنامه های پیشنهادی موسسه های تحقیقاتی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است و پس از جمع بندی آن در ارتباط با سایر معاونت های اجرایی، نیازهای بخش کشاورزی در زمینه هوشمندسازی احصا و برای اجرای آن برنامه ریزی خواهد شد.
دکتر حسین فرازمند رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی کشاورزی با اشاره به امضای تفاهم نامه هوشمندسازی کشاورزی بین وزارت جهادکشاورزی و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات به ارائه توضیحاتی پیرامون اقدام های انجام شده در ستاد یکپارچه سازی اطلاعات و هوشمندسازی کشاورزی پرداخت. وی با اشاره به وظیفه این ستاد در اجرای رئوس برنامه های تفاهم نامه یادشده، از آغاز به کار کمیته هوشمندسازی کشاورزی در قالب کارگروه های زیر ساخت، سنجش از راه دور، اینترنت اشیا و منابع پایه، توسعه و بهبود فضای کسب وکار، توسعه آموزش و ترویج توانمندسازی، توسعه بسترهای حاکمیتی خبر داد.
دکتر بازرگان معاون برنامه ریزی امور اقتصادی سازمان با اشاره به گستردگی زیربخش های وزارت جهادکشاورزی ضرورت توجه به ماهیت جداگانه و برنامه ریزی برای احصای نیازهای اختصاصی معاونت های اجرایی این وزارتخانه را یادآور شد.
دکتر امیری لاریجانی دبیر کارگروه اینترنت اشیا، با اشاره به ابلاغ سراسری نظام نوین ترویج در سال ۱۳۹۵ ، ساماندهی شبکه دانش را از جمله دستاوردهای مهم این نظام دانست و یادآورشد برای اجرای ترویج دیجیتال لازم است توسعه زیرساخت های برقراری ارتباطات مورد توجه قرار گیرد به گونه ای که با ایجاد سیستم های خبره یا expert systems with applications که هم اکنون در سایر کشورها رواج دارد بتوان با ۴ میلیون بهره بردار بخش کشاورزی ارتباط دوسویه مساله محور برقرار کرد.
در ادامه این جلسه هر یک از رئیسان موسسه های تحقیقاتی با ارائه برنامه ها و اولویت های هوشمندسازی کشاورزی در مجموعه تحت مدیریت خود، درباره  "ضرورت ها و میزان اثربخشی برنامه های پیشنهادی" به بحث و تبادل نظر پرداختند.


روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی