عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پیشگیری و غربالگری یکی از مهمترین برنامه های حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اجرای طرح های پیشگیری و غربالگری را یکی از مهمترین برنامه های حوزه های بهداشت و درمان این دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش وب دا، دکترشاپور بدیعی بااشاره به اینکه شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به بیماری های غیر واگیر از دیگر اولویت های حوزه بهداشت و درمان است خاطر نشان کرد: بر این اساس به زودی ۵ مرکز غربالگری سرطان با دستگاه های پیشرفته در مناطق زیر پوشش دانشگاه به بهره برداری خواهد رسید.

وی ثبت سامانه ای و الکترونیکی نسخ شیمی درمانی را از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برشمرد که تا ابتدای سال آینده به اجرا خواهد رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این دانشگاه هر نوع آمادگی برای حمایت از اجرای برنامه های پیشگیرانه و غربالگری در راستای شناسایی زودهنگام و یا پیشگیری از بیماری سرطان وجود دارد خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی، سال آینده ۵ مرکز تیپ یک، شش مرکز تیپ دو و یک مرکز تیپ سه در حوزه پیشگیری و درمان سرطان با پیشرفته ترین امکانات در شرق کشور در مشهد به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر بدیعی بر حمایت و گسترش همکاری ها با سازمان های مردم نهاد و خیران سلامت در حوزه پیشگیری از سرطان تاکید کرد و گفت: حضور خیران نقش موثری در توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی و ارتقاء سلامت جامعه دارد.

{jcomments on}