عمومی | دانشگاه فرهنگیان

دکتر نامداری، مدیر کل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی: آشنایی مدیران گروه با قوانین و مقررات آموزشی در کارگاه های پنج گانه

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه، در اولین نشست مدیران گروه های جدید آموزشی که در مرکز آموزشی رفاهی امام علی (ع) بابلسر برگزار شد؛ مدیران گروه به مدت سه روز با شرکت در کارگاه های پنج گانه، با شرح وظایف، آیین نامه ها و دستورالعمل های مرتبط با حوزه کاری خود آشنا شدند. دکتر نامداری، مدیر کل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی با توضیح در خصوص چگونگی فعالیت این کارگاه ها، گفت: در کارگاه کارورزی و بهسازی منابع انسانی، ابتدا دکتر رحیمی، مدیر بهسازی منابع انسانی، پیرامون موضوعات: برگزاری هفته آموزش، تولید محتوای الکترونیکی، اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت، برگزاری دوره مهارت آموزی ماده ۲۸ و آموزش های آزاد و دکتر مشهدی مدیر کارورزی دانشگاه درباره اهمیت کارورزی در تربیت دانشجومعلمان و اقدامات این مدیریت در ارتقای برنامه کارورزی و دانش افزایی استادان، معلمان و مدیران راهنما و نیز انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها مطالبی را بیان کردند و در ادامه به سوالات مرتبط با این حوزه ها پاسخ دادند.

دکتر نامداری با اشاره به برگزاری کارگاه سامانه گلستان، خاطرنشان کرد در این کارگاه مدیران گروه با برخی از پردازش ها و گزارشهای این سامانه آشنا شدند و مقرر شد نسبت به تعیین استاد راهنما برای دانشجومعلمان و ثبت نمرات و حضور و غیاب به موقع دانشجومعلمان توسط اساتید محترم تمهیدات لازم اندیشیده شود. در خصوص ارائه به موقع برنامه ریزی درسی در این کارگاه تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: در کارگاه ترفیعات اعضای هیئت علمی، همکاران شرکت کننده ضمن آشنایی با قوانین و مقررات جدید اعطای پایه سنواتی و تشویقی، بر سامانه ای شدن ترفیعات تاکید کردند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی در ادامه گفت: در کارگاه تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی، شرکت کنندگان با فرایند تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی-آزمایشی و رسمی-آزمایشی به رسمی-قطعی آشنا شدند. هم چنین شیوه نامه نقل و انتقالات اعضای هیئت علمی تشریح شد.

دکتر نامداری افزود: در کارگاه تشریح قوانین و مقررات آموزشی، در باره تطبیق دروس و آیین نامه ها، شیوه نامه ها و بخشنامه های دوره های کارشناسی پیوسته و نا پیوسته و کارشناسی ارشد توضیحات لازم ارائه شد و به سوالات مطرح شده در این خصوص پاسخ داده شد.