عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

رسالت روابط عمومی‌ها؛ اعتمادسازی و ایجاد روحیه امید در جامعه

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه تبریز، دکتر میررضا مجیدی در این نشست که با حضور دکتر علیرضا عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیران مناطق دهگانه آموزش عالی و مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه سه کشور برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف گفت: دانشگاه تبریز در دهه ۲۰ با ایجاد دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت علمی و آموزشی خود را آغاز کرده و در حال حاضر با وجود داشتن ۲۱ دانشکده، ۱۰ مرکز پژوهشی، چندین دانشکده اقماری و ۸۰۰ عضو هیات علمی به عنوان یکی از دانشگاه جامع، برتر و سطح کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در این دانشگاه ۲۴ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند؛ از این تعداد ۴۰ درصد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل می‌باشند. از این رو دانشگاه تبریز از بدو تاسیس تا به امروز نقش مهم و تعیین کننده‌ای در تربیت نیروی انسانی کشورمان در بخش‌های مختلف داشته است.

دکتر مجیدی با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در امر گسترش آموزش عالی در منطقه و جهان نیز نقش برجسته و ارزنده‌ای داشته است، تصریح کرد: هم اکنون این دانشگاه با ۱۵۳ دانشگاه از کشورهای مختلف جهان تفاهم‌نامه همکاری مشترک دارد.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه این دانشگاه در طول بیش از هفت دهه فعالیت خود نقش مهم و تاثیرگذاری در تحولات منطقه و کشورمان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته است، تصریح کرد: دانشگاهیان دانشگاه تبریز و به ویژه دانشجویان این دانشگاه در صحنه‌های خطیر انقلاب اسلامی جزو پیشگامان کشور بوده‌اند که نمونه بارز این امر تقدیم اولین شهید در قیام ۲۹ بهمن، شروع انقلاب فرهنگی از این دانشگاه و به خصوص پشتیبانی علمی و تجهیزاتی از رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس بوده است.

به گفته وی دانشگاه تبریز، همچنین در طول فعالیت خود، بزرگان زیادی را در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای اقتدار و شکوفایی کشورمان تربیت کرده است.

دکتر مجیدی در ادامه به نقش و رسالت روابط عمومی‌ها در دستگاه‌ها و نهادها اشاره کرد و یادآور شد: روابط عمومی‌ها یکی از بخش‌های مهم، اساسی و تاثیرگذار در هر نهاد و دستگاه به شمار می‌روند، چرا که به‌عنوان سیستم و پل ارتباطی بین مسئولان، مردم و جامعه مطرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: فعالان حوزه روابط عمومی، وظایف سنگینی را در قبال جامعه و دستگاه حوزه فعالیت خود بر عهده دارند که با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای، برقراری ارتباط چند سویه و بدون هرگونه تبعیض بین مردم و سازمان و صداقت در این حرفه می‌توان در این راستا موفق عمل کرد.

ل.م ۵۴