عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

علی شهیدی نژاد در گفتگو با آنا: فرصت های شغلی نرم افزار کامپیوتر را تشریح کرد

مدیر مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه آزاد اسلامی قم فرصت های شغلی رشته های مرتبط با علوم کامپیوتر بویژه مهندسی نرم افزار کامپیوتر را برشمرد.

مدیر مرکز رشد واحد های فناور در گفتگو با خبرنگار آنا با اشاره به فرصت های شغلی رشته مهندسی نرم افزار اظهار کرد : هر چند مهندسان نرم افزار توسط اکثر صنایع جذب بازار کار می شوند اما بیشترین تجمع آنها در صنایع رایانه و خدمات پردازش اطلاعات می باشد و این صنایع شامل شرکت هایی هستند که بسته های نرم افزاری آماده را تولید می کنند و یا خدمات رایانه ای قراردادی مانند برنامه نویسی رایانه ای،یکپارچه سازی سیستم ها و بازیابی اطلاعات مانند خدمات اینترنتی و پایگاههای داده ها را ارائه می دهند.

علی شهیدی نژاد افزود : کارفرمایانی که مهندسین نرم افزار را استخدام می کنند از شرکت های تازه کار گرفته تا موسسات صنعتی پیشرو  را شامل می شود .

وی گفت : گسترش اینترنت ،پست الکترونیکی و سایر سیستمهای ارتباطی باعث بسط الکترونیک به شرکت های مهندسی می شود که زمینه های کاری اساسا نامربوطی به این رشته دارند .

مدیرگروه رشته کامپیوتر مقاطع ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد : فرصت های شغلی برای مهندسان نرم افزاری از رشد سریعی برخوردار است و احتمال می رود که رشد سریع در صنایع رایانه ای و خدمات پردازش اطلاعات که از بالاترین شمار استخدام مهندسین نرم افزار را دارا می باشد منجر به ایجاد فرصت های شغلی مناسبی برای فارغ التحصیلان این رشته باشد .

شهیدی نژاد افزود : کارفرمایان به دنبال استخدام مهندسان زبده ای هستند که در زمینه برنامه نویسی ،تجزیه و تحلیل سیستمها ،روابط عمومی و تجارت دارای مهارت بالایی باشند.

وی گفت : از آنجاییکه مشاغل تجاری و دیگر سازمان ها روز به روز با فناوری جدید وفق می یابند و به دنبال افزایش کارایی سیستم ها می باشند انتظار می رود که استخدام مهندسان نرم افزار در همه زمینه ها روند صعودی داشته باشد و رقابت میان مشاغل تجاری عاملی در جهت ادامه نوآوری پیشرفته فن آوری می شود و سازمان ها برای اجرای تغییرات لازم در این مسیر به همکاری مهندسان نرم افزار بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد .

شهیدی تاکید کرد : نیاز به مهندسان نرم افزار با رشد شبکه های رایانه ای افزایش می یابد.

مدیر مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از تمامی متقاضیان ادامه تحصیل در رشته نرم افزار کامپیوتر دعوت نمود تا با مراجعه به سایت www.azmoon.org دانشگاه آزاد اسلامی استان قم را ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند تا با بهره گیری از کادر هیات علمی مجرب و متعهد بتوانند با فراگیری علوم کامپیوتر بتوانند هر چه سریعتر وارد بازار کار و عرصه اشتغال شوند .