عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

اجرای چهارمین مرحله توزیع سبد تغذیه ای علوی در شهرستان بهمئی


کارشناس مسئول تغذیه شهرستان بهمئی گفت: سبد غذایی برنامه حمایت تغذیه ای زنان باردار و شیرده نیازمند مبتلا به سوء تغذیه بین ۱۵۱ زن واجد شرایط توزیع شد.

به گزارش روابط عمومیی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی؛ الهام پورمقدم تصریح کرد: این برنامه حمایتی بر اساس تفاهم نامه مشترک دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیاد علوی است که در شهرستان بهمئی همزمان با سراسر کشور در حال اجرا می باشد .

وی هدف از انجام این برنامه را فراهم ساختن دسترسی مادران باردار نیازمند و دچار سوء تغذیه به مواد غذایی به منظور بهبود روند وزن گیری این مادران در طی مدت زمان بارداری و همچنین کاهش احتمال تولد نوزادان زیر ۲۵۰۰ گرم (LBW) عنوان کرد.

وی یادآور شد: در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی در مناطق کمتر برخوردار، مادران باردار طی مراقبت های بارداری در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، برای بررسی بیشتر و احراز صلاحیت ورود به برنامه حمایتی به واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان معرفی می شوند .

وی خاطر نشان کرد: مادران باردار علاوه بر داشتن شرایط اقتصادی نامطلوب باید حداقل یکی از فاکتورهای نمایه توده بدنی کمتر از ۱۸.۵ ، وزن قبل از بارداری کمتر یا مساوی با ۴۵ کیلوگرم، موارد دو یا چند قلویی،  نمودار ورن گیری نامطلوب بر اساس جداول استاندارد وزن گیری مادران و هموگلوبین در زمان شروع بارداری کمتر از ۱۱ میلی گرم در دسی لیتر کم خونی، را دارا باشند.