عمومی | بنیاد ملی نخبگان

مستعدان‌برتر کرمانی از مرکز خلبانی بوتیا ماهان بازدید کردند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای زمینه‌سازی برای اثرگذاری بیشتر اجتماع نخبگانی در جامعه بومی و همچنین آشنایی بیشتر مستعدان‌برتر با دستاوردهای محققان داخلی، بازدید از آموزشگاه خلبانی بوتیا ماهان با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان و جمعی از مستعدان‌برتر استان برگزار شد.

بازدید از قسمت‌های مختلف هواپیمای آموزشی Airbus A۳۰۰_B۲ ، کارگاه آموزشی موتور جت و بدنه هواپیما شامل اجزاء تفکیک‌شده موتورهای هواپیماهای مختلف، آشنایی با مکانیزم کار موتور جت و همچنین سیمولاتورهای پرواز، از مهمترین بخش‌های این برنامه بود.

لازم به ذکر است، هواپیمایی ماهان در مسیر توسعه خود با درک اهمیت سیمولاتور در موفقیت یک شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۸۱ اولین دستگاه سیمولاتور (شبیه ساز پرواز) A۳۰۰-B۴ را در کرمان نصب و راه‌اندازی کرد و در سال ۱۳۹۱ به بزرگترین و مجهزترین مرکز سیمولاتور کشور تبدیل شد.

در حال حاضر تمامی خدمات آموزشی در این مرکز مطابق با استانداردهای بین‌المللی ارائه می­شود و دارای تیم­های تخصصی نگهداری، تعمیرات و تضمین کیفیت شبیه سازهای هوایی است.  با ورود هواپیمای پیشرفته A۳۴۰ به جمع ناوگان هواپیمایی ماهان، این شرکت طرح و پروژه عظیم و منحصر به فرد نصب سیمولاتورهای A۳۴۰ را در این مرکز انجام داده است.