عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم

ضرورت تلاش دستگاه های دولتی برای توسعه گردشگری سلامت در استان قم







استاندار قم با اشاره به موقعیت قم به لحاظ زائرپذیری و واقع شدن در مرکز کشور، بر ضرورت تلاش دستگاه های دولتی برای توسعه  گردشگری سلامت در استان قم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، بهرام سرمست استاندار قم در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین، طی سخنانی سلامتی و امنیت را دو نعمت الهی بر اساس روایات دینی عنوان کرد و گفت: ‌مجموعه بهداشت و درمان در تحقق اهداف توسعه ای همکار و شریک استانداری قم است.

استاندار قم با بیان اینکه چشم انداز استان به لحاظ برنامه ریزی در امر سلامت باید مشخص باشد افزود: توسعه گردشگری سلامت به لحاظ موقعیت استان قم در بحث زائرپذیری از اهمیت ویژه ای در راستای ارزآوری برخوردار است.

دکتر سرمست بحث محورهای مواصلاتی استان قم و خطرات ناشی از تصادفات را نیز یادآور شد و بیان داشت:‌ این مسئله به حجم کار مسئولان درمانی استان قم افزوده است و بایستی با برجسته سازی خدمات قابل ارائه به هموطنان، زمینه ی جذب اعتبارات ملی فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به اهتمام دولت به افزایش رضایتمندی مردم، دولت الکترونیک را یکی از راهکارهای مطمئن و موثر در این راستا دانست و نصریح کرد:‌ بخش های زیرمجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی قم باید در زمینه ارائه خدمات الکترونیک پیشرو باشند.

وی توزیع عادلانه امکانات رفاهی را از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید عنوان و تصریح کرد: افراد کم بضاعت باید از امکانات پزشکی در مناطق محروم بهره مند شوند.

وی به تحصیل بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی رشته های پزشکی در قم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جذب دانشجویان در رشته های تخصصی باید با جدیت دنبال شود.

در این جلسه دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه های مجموعه های بهداشتی درمانی برای ارتقاء شاخص های سلامت در استان قم ارائه کرد.