عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان عین منفعت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت: سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان عین منفعت است؛ چراکه این جوانان آینده‌سازان میهن هستند .

به گزارش روابط عمومی واحد: دکتر سعید قاضی‌مغربی ظهر امروز  در مراسم افتتاح کافه کتاب یادگار که به منظور ایجاد جایگاهی برای اوقات فراغت استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در این واحد دانشگاهی ایجاد شده  با  قدردانی از ابتکار نو  و عالی کارکنان و رئیس کتابخانه و با بیان آیه شریفه «ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ» گفت: خداوند متعال به قلم و آنچه به سبب قلم (و یا با قلم) می‌نویسند سوگند یادکرده است و بنابراین رسالت اصلی و مهم مراکز آموزش عالی ایجاد فضای مناسب برای جوانان است که در کنار تمامی دل‌مشغولی‌ها و جذابیت‌های زندگی امروز با کتاب و کتاب‌خوانی آشتی کنند .

وی با تاکید بر معضلات فضای مجازی و جو حاکم بر آن که عموماً اطلاعات جامع و وسیعی را در اختیار جوانان قرار نمی‌دهد اظهار کرد: فضای مجازی صرفاً جذاب است و باید به این موضوع توجه کنیم که اطلاعاتی را که در قالب یک فیلم و یا متن کوتاه به ما داده می‌شود با اطلاعاتی که در یک کتاب مطالعه می‌کنیم بسیار متفاوت است؛ چراکه کتاب حاصل یک‌عمر تلاش  نگارنده و یا یک تیم بوده و نویسنده موظف به رعایت نکات فرهنگستان ادبیات فارسی است و اگر مطلبی اشتباه چاپ شد مولف آن باید پاسخگو باشد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری افزود: از هرگونه ایده و ابتکار در کار با رعایت اصل قانون‌مندی استقبال می‌کنم؛ چراکه سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان عین منفعت است و اگر یک دانشجو با کتاب آشتی کند در حقیقت سطح اطلاعات عمومی و تخصصی خود را افزایش داده و این جوانان آینده‌سازان میهن عزیزمان هستند .

قاضی‌مغربی تاکید کرد: استادان با دانشجویان خود در زمان‌های آزاد و بین ساعات کلاسی با یکدیگر به کافه کتاب بیایند و با مطالعه انتقادات و پیشنهادت خود را به منظور نحوه گسترش فضای موجود ارائه دهند .

در ادامه دکتر رویا احمد امرجی عضو هیات علمی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری گفت: در جوامع پیشرفت تالیف کتب ارزشمند و سرانه مطالعه افراد نشان دهند رشد و ترقی آن جامعه است.

احمد امرجی آموزش صحیح، تحریک حس کنجکاوی دانشجو به منظور یادگیری و کشف مسائل مختلف، تشکیل گروه های مطالعاتی و انجام کارهای تیمی و تولید کتاب های که علاوه بر مفید بودن ارزان قیمت نیز باشند را از جمله راهکارهای نوین تشویق جوانان به امر کتابخوانی عنوان کرد.