عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

رشته تربیت دبیر تربیت بدنی به رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی میانه اضافه شد

خبرگزاری آنا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، از اضافه شدن رشته تربیت دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقطع کارشناسی ناپیوسته، به رشته های تحصیلی این واحد دانشگاهی خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میانه، دکتر جبار بشیری با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش مسئولیت اصلی تربیت و هدایت افراد جامعه به ویژه نونهالان، نوجوانان، و جوانان را بر عهده دارد اظهار کرد: رشته تربیت دبیر تربیت بدنی و علوم ورزشی به رشته­ های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی میانه اضافه شده و این واحد دانشگاهی از نیمسال دوم سالتحصیلی ۹۸-۹۷ بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می ­پذیرد.

وی گفت: در این راستا درس تربیت بدنی در مدارس، فرصت ­های حرکتی لازم را در اختیار دانش ­آموزان قرار می­دهد و امکان پرورش استعدادها، قابلیت جسمانی و روانی را فراهم می ­آورد.

او بیان کرد: دوره کارشناسی ناپیوسته تربیت دبیر تربیت بدنی، یک برنامه آموزشی برای تربیت نیروی انسانی متخصص آموزشی در زمینه رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی برای شکوفایی درس تربیت بدنی در مدارس است.

رئیس واحد میانه به نقش و توانایی فارغ ­التحصیلان و دانشجویان این رشته اشاره کرد و افزود: کسانی که دوره کارشناسی ناپیوسته تربیت دبیر تربیت بدنی و علوم ورزشی را به پایان می­رسانند، فارغ التحصیل این دوره محسوب و دبیر تربیت بدنی نامیده می­شوند و دارای مهارت­ هایی از جمله: برنامه­ریزی، طراحی و تدریس درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه و همچنین برنامه ­ریزی، طراحی و تدریس دروس عملی و نظری دبیرستان­ های تربیت بدنی خواهند بود.

این مسئول درباره ضرورت و اهمیت این رشته اذعان کرد: هدف تربیت دبیران متعهد و کارشناس در تربیت بدنی است که بتواند برنامه­ های مربوط را در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش، سازمان ­ها و نهاد ها به نحو احسن انجام دهند و داوطلب این رشته باید علاقه فردی و حداقل توانایی­ های جسمی برخوردار باشد.

او با اشاره به گرایش ­های این رشته گفت: روانشناسی ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، بیومکانیک ورزشی، رفتار حرکتی، آسیب­ شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی و مدیریت ورزشی از جمله گرایش ­های رشته تربیت دبیر تربیت بدنی است.

بشیری به بیان طول مدت تحصیل و واحدهای درسی این رشته پرداخت و خاطر نشان کرد: طول دوره کارشناسی ۲ سال بوده و واحدهای درسی به صورت عمومی، علوم تربیتی، علوم پایه، دروس اصلی و تخصصی است و در حدود یک چهارم واحدهای مذکور عملی و بقیه به صورت نظری ارائه می ­شود.

وی تاکید کرد: با توجه به نیازی که هم اکنون به معلمان و مربیان تربیت بدنی در سطح کشور وجود دارد، فارغ التحصیلان عمدتاً جذب بازار کار می ­شوند و امکان ادامه تحصیل تا سطح کارشناسی ارشد و بالاتر (در این واحد دانشگاهی وجود دارد) هست.

رئیس واحد میانه اضافه کرد: علاقه­ مندان به ادامه تحصیل در این رشته و دانشجویان دارای مدرک کاردانی تربیت بدنی و سایر رشته ها می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته تربیت دبیر تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی میانه ادامه تحصیل دهند.

بشیری تصریح کرد: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام از طریق سایت مرکز آزمون سنجش و پذیرش به نشانی: www.azmoon.org و یا مراجعه حضوری به ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی میانه به این امر اقدام کنند.