عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

سومین جلسه‌ فصلی مسئولان اتاق‌ها و میزهای همکاری‌های علمی دانشگاه با مراکز آموزش عالی کشورها برگزار شد

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که یکشنبه ۳۰ دی برپا شد، دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر عباسی، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر میرزایی، سرپرست امور جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل دانشگاه و مسئولان میزها و اتاق‌های همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه با مراکز علمی و آموزش عالی کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، ترکیه و قبرس، روسیه و حوزه قفقاز، کویت، چین، مجارستان، سوئیس و اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.
دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل در آغاز توضیحاتی در خصوص دستورالعمل میزهای همکاری علمی دانشگاه با مراکز علمی و آموزش عالی کشورها ارائه کرد و گفت: این دستورالعمل طی نشست‌های مختلف مطرح و دستخوش اصلاحاتی شده است و از شما می‌خواهیم دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در این باره بیان کنید.
وی با اشاره به اینکه مطابق با دستورالعمل مذکور مسئولان میزها و اتاق‌های همکاری علمی برای پیشبرد سریع‌تر برنامه‌های همکاری باید نسبت به تشکیل اتاق فکر شامل سه تا ۷ نفر از اعضای هیات‌علمی و محققان اقدام کنند، اظهار داشت: این اعضا باید از میان اساتیدی که در حوزه مورد نظر صاحبنظر و یا دارای تجربه همکاری هستند، انتخاب شوند.
مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل بر اهمیت نگاه جامع در انتخاب اعضای اتاق فکر تاکید کرد و گفت: مسئولان میزها و اتاق‌های همکاری علمی باید خود را از طرف معاونت بین‌الملل دانشگاه مسئول بدانند و در انتخاب افراد تنها به دانشکده و یا دپارتمان محل فعالیت خود اکتفا نکرده بلکه مجموعه دانشگاه را مدنظر قرار دهند.
دکتر نکوفر افزود: برگزاری جلسات با اعضای هیات‌علمی دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه بستر آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این افراد را فراهم و انتخاب اعضای اتاق فکر را تسهیل خواهد کرد.
وی سپس از پیش‌بینی فضایی در دانشکده پزشکی پردیس بین‌الملل واقع در ابتدای خیابان پورسینا برای استقرار مسئولان اتاق‌ها و میزهای همکاری علمی دانشگاه خبر داد.
دکتر نکوفر با بیان اینکه در زیرسایت مدیریت روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل صفحه‌ای برای هریک از مسئولان اتاق‌ها و میزهای همکاری بین‌المللی در نظر گرفته شده است، افزود: در این صفحات امکان درج محتوای مورد نظر این افراد از اخبار، فیلم، لینک‌های آموزشی و تبلیغاتی تا قرار دادن تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری دو جانبه وجود دارد.
وی همچنین بر اهمیت تعامل و همکاری با سایر مدیریت‌های معاونت بین‌الملل دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: بخشی از اموری که در حدود وظایف مسئولان میزها و اتاق‌های همکاری تعریف شده در ارتباط با دیگر مدیریت‌های معاونت بین‌الملل تسهیل و عملیاتی خواهد شد.
در ادامه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز افزایش تعداد مشاوران تحصیلی بین‌المللی دانشگاه در کشورهای مختلف برای انجام ماموریت‌های بازاریابی در عرصه بین‌المللی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه طی سال آتی عنوان کرد و گفت: در همین راستا با پیش‌بینی مدل‌های جدید ارتباطی و مالی تغییر در سیستم جذب و بازاریابی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
وی از مسئولان اتاق‌ها و میزهای همکاری علمی خواست نسبت به شناسایی مشاوران تحصیلی بین‌المللی کشورهای هدف خود و معرفی آن‌ها به واحد جذب و بازاریابی معاونت بین‌الملل دانشگاه اقدام کنند.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل همچنین بر اهمیت به رسمیت شناخته شدن و تایید مدرک دانشگاه در مراکز علمی کشورهای مختلف تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود پیگیری این موضوع از دانشگاه‌های کشورهای هدف توسط مسئولان اتاق‌ها و میزهای همکاری علمی انجام شود تا راهکارهای عملیاتی برای رفع مسائل و مشکلات موجود سنجیده شود.
دکتر شعبانی همچنین به بیان توضیحاتی در خصوص مسیر پذیرش دانشجویان بین‌المللی پرداخت.
دکتر میرزایی، سرپرست امور جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل نیز شرایط و مقررات جذب مشاوران تحصیلی بین‌المللی و انتظارات مجموعه بین‌الملل دانشگاه از آن‌ها را برای حاضران تشریح کرد.
در ادامه، مسئولان اتاق‌ها و میزهای همکاری‌های علمی دانشگاه با مراکز علمی و آموزش عالی کشورها گزارشی از فعالیت‌های انجام شده  و برنامه‌های پیش رو ارائه کردند.
مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل در جمع‌بندی مباحث مطرح شده با تاکید بر اهمیت پیگیری دو موضوع شناسایی و معرفی مشاوران تحصیلی بین‌المللی در کشورهای هدف و به رسمیت شناخته شدن مدرک دانشگاه در دیگر کشورها توسط مسئولان اتاق‌ها و میزهای همکاری‌های علمی، تصریح کرد: این در حالی است که معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب برنامه‌هایی چون ملاقات با مسئولان دانشگاهی، و شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های خارج از کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین از حاضران خواست نسبت به اعلام اعضای اتاق فکر اتاق‌ها و میزهای همکاری علمی به معاونت بین‌الملل دانشگاه ظرف دو هفته آینده اقدام کنند.
پایان‌بخش این نشست به صحبت‌های دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه اختصاص یافت و وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تلاش برای گسترش ارتباطات با دانشگاه‌های برتر جهان، همکاری با دانشگاه‌های کشورهای همسایه را به صورت جدی پیگیری می‌کند.
معاون بین‌الملل دانشگاه از مسئولان اتاق‌ها و میزهای همکاری بین‌المللی خواست راهکارهایی را برای توسعه تعاملات علمی با کشورهای هدف پیدا کنند و بیان داشت: این راهکارها نباید تنها به ارتباط به مراکز علمی و دانشگاه‌ها بیانجامد بلکه منافع دانشگاه علوم پزشکی تهران و کشور نیز از این تعاملات بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
خبر و عکس: مهناز وحیدی