عمومی | دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

برگزاری جلسه کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری گرگان در خانه طبیعت

پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری گرگان با حضور اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری گرگان، رئیس سازمان سیمامنظر و فضای سبز شهرداری گرگان و جمعی از دوستداران محیط زیست، در خانه طبیعت برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این جلسه ضمن بیان چگونگی راه‌اندازی خانه طبیعت گفت: خانه طبیعت به عنوان درگاه ارتباط بیشتر و مناسبتر میان جامعه و دانشگاه، حول موضوع طبیعت شکل گرفت تا با همفکری و راهنمایی میان اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری و دانشگاهیان بتوانیم نسل آینده استان گلستان را از روش‌های حفظ محیط زیست و طبیعت و منابع‌طبیعی آگاه سازیم.

دکتر نجفی‌نژاد افزود: تمرکز روی موضوع آموزش نسل‌های آینده( فرزندان و دانش‌آموزان) با بینش زیست محیطی موجب می‌شود، قطعا در آینده شهر و استان مناسبتری داشته باشیم زیرا شهروندان از دوران کودکی با روشهای حفظ محیط زیست و طبیعت آشنا شدند زیرا آموزش در همه دنیا به عنوان موثرترین، پایدارترین و کم‌هزینه‌ترین، موضوع رشد و شکوفایی شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تفکیک زباله‌ها موضوعی است که با یک برنامه‌ریزی درازمدت می‌توان از آن هم برای حفظ محیط زیست و هم درآمدزایی استفاده کرد، ما این موضوع را در خوابگاه‌های دانشجویی انجام دادیم، دانشجویان زباله‌های خشک و تر را مجزا می‌کنند و مزایای حاصل از فروش این زباله‌ها در خوابگاه‌ها صرف مصارف دانشجویان می‌شود.

وی بیان کرد: تفکیک زباله‌ها در محوطه جنگلی ناهارخوران توسط شهرداری با استقرار دکه‌های جمع‌آوری زباله و تهیه و انتشار بروشورهای تبلیغاتی و آگاهی دهنده و تحویل کیسه‌های زباله به مسافرین و همشهریان در این موضوع نتایج چشمگیری خواهد داشت.

دکتر نجفی‌نژاد اظهار کرد: طرح محدویدت تردد خودروها در النگدره در برخی از روزها، رضایت خوبی را در جامعه ایجاد کرد که هزینه بالایی نیز برای شهرداری گرگان نداشت.

رییس دانشگاه اذعان کرد: تبدیل منطقه هزارپیچ گرگان به سایت گردشگری و تبدیل زمین‌های اطراف میدان الغدیر به نماد گردشگری موجب رونق اقتصادی گرگان خواهد شد، همچنین استفاده از آب باران برای آبیاری فضای سبز به کاهش روان‌آب‌های جاری در شهر گرگان کمک می‌کند.

شایان‌ذکر است: در این جلسه از دکتر مرجان محمدزاده مدیرخانه طبیعت گرگان به دلیل فعالیتهای مداوم و شایسته با اهدا لوح تقدیر سپاسگذاری شد.